ludwigia


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
Een vraag of twee eigenlijk.
Is de ludwigia palustris red hetzelfde als de ludwigia sp super mini red?
en is de ludwigia mullertii hetzelfde als de ludwigia Repens Rubin?
Ik vroeg het me af, misschien dat iemand dit weet.
 
de super mini red is, zoals de naam doet denken, een dwergvariant. De palustris is dus niet dezelfde plant.
de mullertii is een aparte soort, waar de Repens Rubin een kweekvariant van de repens is. Ze zijn wel heel moeijlijk te onderscheiden van elkaar.

Ik heb Palustris Diamond Red in mijn 440l staan, mocht je daar een paar kiekjes van willen.
 
Soms ligt de groeivorm onderwater dicht bij elk en kun je (soms) de identificatie beter gedaan worden in de bovenwater vorm.
 
de super mini red is, zoals de naam doet denken, een dwergvariant. De palustris is dus niet dezelfde plant.
de mullertii is een aparte soort, waar de Repens Rubin een kweekvariant van de repens is. Ze zijn wel heel moeijlijk te onderscheiden van elkaar.

Ik heb Palustris Diamond Red in mijn 440l staan, mocht je daar een paar kiekjes van willen.
Soms ligt de groeivorm onderwater dicht bij elk en kun je (soms) de identificatie beter gedaan worden in de bovenwater vorm.
Triple en Emotional support bedankt voor jullie reactie. Ik ga zekers bij jou bak naar de Palustris Diamond kijken, ik zie nu dat er geen foto van die bak op het forum staat. Bedankt voor het aanbod maar de bak staat vol met planten dus gaat niet lukken.
Ik heb de mini super red en de mullertie in mijn aquarium staan, beide doen ze het goed. De mullertie heb ik eerder gehad in een bak met leidingwater waar de plant uiteindelijk verloren ging, nu ik met osmose werk gaat het beter.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan