Lusten posthorenslakken visseneitjes?


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,564
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Zoals de titel al zegt: eten posthorenslakjes in jullie ervaring van (gezonde) visseneitjes, als zij deze tegen zouden komen?

Ik heb een plastic minivijver op de kop getikt en wil daar op termijn eierleggende vissen in kweken. Duurt nog even. Tot die tijd overweeg ik er een soort slakkenboerderij van te maken. Maar zou het dan erg zijn als ik t.z.t. de slakken erin laat? Of is dat vragen om problemen.

Thanks alvast voor jullie ervaringen/inzichten! (y) šŸ™ƒ
 
Ik ben niet 100% zeker maar naar mijn ervaring eten ze er wel van.
Nu was de hoop eitjes die er lagen wel te veel om effectief te zien dat ze er op aten en ik heb er geen uren voor blijven staan om te zien of een ei ook effectief naar binnen gewerkt werd maar ze toonden alleszins enorm veel interesse in de (gezonde)eieren.
 
Goeie vraag. Ja, ik denk eigenlijk ook wel dat ze de eieren opvreten.
Ik heb het ze niet zien eten, maar ik heb het ze ook niet niet zien eten. Misschien ligt het aan het soort eieren ook? Ik heb het idee dat ze hun eigen soort eieren wel met rust laten (getuigt ook mijn kolonie slakken, hehe). Die van m'n maanvissen heb ik ze eigenlijk nooit zien proberen op te eten maar maanvissen verdedigen hun eieren ook, zo'n slak maakt gewoon geen kans.

Wat ik ze bij mij vooral heb zien eten zijn vooral resten, van planten, en al (reeds door de vissen verwerkte) voederresten zijn ze ook enorm dol op. Kikkerbeet is ook een hit hier, wordt ook aangevreten, maar groeit ook weer hard aan. Planten als anubias laten ze met rust. Waterpest wordt ook wel gegeten, vallisneria, niet heel merkbaar aangevreten bij mij. Javavaren werd ook gegeten maar dat kan ook komen omdat die planten het bij mij niet zo goed deden, want ze schijnen een voorkeur te hebben voor brakke plantensalade boven gezonde plantensalade. Handig wel!
 

Terug
Bovenaan