Wat is er nieuw

M,n nieuwste aanwinst.....................

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bonky
  • Startdatum Startdatum
B

Bonky

Guest
Inmiddels heb ik m,n Garnalen hobby weten uit te breiden met twee extra kleurslagen nl: Citroen garnaal en Bleu Velvet garnaal.
Dat maakt een totaal van 6 verschillende kleurslagen: Citroen, Vuur, Glas, Christal Red, Christal Black, en Bleu Velvet/Bleu dream.
Alle groepjes hebben een eigen onderkomen en tevens heb ik van elk deze kleuren nog een mix groep samengesteld in een apart aquarium, kunnen ze lekker onder elkaar bastaarden, ben benieuwd wat dat gaat worden.
De kleurslag blauw heeft inmiddels al eieren heb ik zojuist kunnen constateren.

Nieuwe aanwinst Garnalen 006.jpg

Nieuwe aanwinst Garnalen 002.jpg

Nieuwe aanwinst Garnalen 004.jpg

Nieuwe aanwinst Garnalen 005.JPG

Mooi zeg! Gefeliciteerd 🙂

Rood Geel Blauw enz.
Hier nog wat foto,s ervan.:petjeaf:

Garnalen en Zebra,s 003.JPG

Garnalen en Zebra,s 004.JPG

Leuk! T zijn ook zulke leuke diertjes om te houden, hoop dat je veel mooie nakomelingen krijgt.

Leuke beestjes Willem. Ik zie ook de cr bij de Citroenen maar die gaan dus niet kruisen hoor😉.

Leuke beestjes Willem. Ik zie ook de cr bij de Citroenen maar die gaan dus niet kruisen hoor😉.

K,heb er geen ervaring mee John maar ik geloof je graag aangezien jij meer ervaring hebt op dat gebied.
We zien wel welke voorkeur er uit gaat bij deze groep, er zitten Citroen, Christal Black, Glasgarnaal, Vuurgarnaal en Bleu Velvet bij elkaar.:juggle:

Je hebt dan namelijk de Caridina en de Neocaridina samen zitten. Altijd leuk om te zien wat eruit gaat komen en wie wat je nog gaat zien😉

FkL06BLD663lTAh9NAe51yNep0d89iRD.jpeg

Kijk aan, zowaar een wetenschappelijk stuk over kruisingsmogelijkheden met Garnalen.:petjeaf:
Dank dat je dit even hebt willen laten zien Ton, k,zal het gelijk even printen, handig om bij de hand te hebben als je besluit om de zaak serieus aan te pakken.:thumbs:

Niet zo speciaal, als je op Google "kruisschema garnalen" in typt zal je er veel meer krijgen, en allen betrouwbaar naar mijn idee 😉

Is het niet zo dat wanneer je zoveel kleuren bij elkaar zet je uiteindelijk grijze garnalen overhoudt ?

Dat verwacht ik niet aangezien een nieuwe kleurslag altijd dominant aanwezig is, de zogenaamde dominante factor.

Is het niet zo dat wanneer je zoveel kleuren bij elkaar zet je uiteindelijk grijze garnalen overhoudt ?

Genen vervagen en je krijgt "wildkleur"
Staat ergens op het forum een foto van.

Ja als je maar lang genoeg wacht hé.
T,is maar een experiment bij mij hoor, op een gegeven moment gaat dat wel eindigen maar aangezien ik er zovelen heb neem ik graag de gelegenheid te baat om er eens een gokje van te wagen.😎

Ik heb een mixbak waar alle afgekeurde garnalen ingaan. In deze bak zitten allemaal neocaridina's in allerlei kleuren en ik kan je verzekeren dat de meeste baby's al bruinig/doorzichtig van kleur zijn. Dus lang duurt dat niet, de volgende generatie zal al een stuk minder van kleur zijn.

We zullen zien.🙂

De tijd zal het inderdaad leren maar ik denk ook dat de mooie kleuren zullen verdwijnen🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan