Maan vissen en andere bewoners combi


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,848
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
door een trieste gebeurtenis met 1 van onze forumleden en dorpsgenoot heb ik de zorg gekregen over een 9 tal maanvissen 1632215510184.jpg
nu vraag ik me af is dit te combineren met een aantal ander vissen te weten een groep corydoras ik dacht het al bij ander gezien te hebben van wel maar :juggle:
maar bij deze heb ik mijn twijfels 1632216541167.jpg
ben benieuwd wat jullie er van denken
kom nog wel met een vraag over een ander visje zo gauw ik deze op de foto heb
 
Kan je niet helpen met je vraag.

Fijn en top om te zien dat je de zorg van de maanvissen op je heb genomen terwijl je al zo veel moet "zorgen voor" :petjeaf:
 
Goed om ze even te zien en dat ze het goed doen Jaap. Met Cory s lijkt me geen probleem en ik ze ook met 2 L010a.
Of die gele rakker een goede combi is dat weet ik niet want die kunnen soms territoriaal worden als ze ouder zijn.
 
Wat fijn dat je de zorg van deze bak op je genomen hebt, corydoras kunnen prima zou dan sterbai's doen die kunnen beter tegen wat hogere temperaturen dan andere corydoras, geen dwergjes nemen die eindigen als voer wat beide soortjes niet overleven (de dwerg zet zijn stekels uit zodra die ingeslikt word en blijft dan steken in de keel van de vis en uitspugen gaat niet omdat de dwerg dan alleen maar vaster komt te zitten in de keel van de vis
 
Goed om ze even te zien en dat ze het goed doen Jaap. Met Cory s lijkt me geen probleem en ik ze ook met 2 L010a.
Of die gele rakker een goede combi is dat weet ik niet want die kunnen soms territoriaal worden als ze ouder zijn.
die gele is een angst haas eerst klas zit 90% van de tijd hier in
1632222958328.jpg
:Dk
Wat fijn dat je de zorg van deze bak op je genomen hebt, corydoras kunnen prima zou dan sterbai's doen die kunnen beter tegen wat hogere temperaturen dan andere corydoras, geen dwergjes nemen die eindigen als voer wat beide soortjes niet overleven (de dwerg zet zijn stekels uit zodra die ingeslikt word en blijft dan steken in de keel van de vis en uitspugen gaat niet omdat de dwerg dan alleen maar vaster komt te zitten in de keel van de vis
Gelukkig geen kleine soort corydoras hier en wat de temperatuur betreft tot mijn verwondering stond de verwarming niet echt hoog rond de 25/26 graden bij Ton ik de bak.
zitten de corydoras hier ook op dus dat moet geen probleem zijn.
iedereen bedankt voor het mee denken.
Kan je niet helpen met je vraag.

Fijn en top om te zien dat je de zorg van de maanvissen op je heb genomen terwijl je al zo veel moet "zorgen voor" :petjeaf:
Och is nog te combineren en geeft mij juist de nodig ontspanning vreemd maar waar.
Ze zitten trouwens in de 250 hebben ze nog meer ruimte en van het parlement/directie mogen ze blijven daar (y);)
 
Wat fijn dat jij de zorg van de Maanvissen van Ton op je hebt genomen, ik hoop dat ze nog lang en gelukkig mogen leven bij jou. Wat de Gyrinocheilus Aymonieri betreft: deze kan inderdaad territoriaal worden als hij ouder wordt, en heeft de neiging om zich tegoed te doen aan slijmhuid van vissen die op de bodem rusten. Daarom worden ze meestal solitair gehouden. Ik denk niet dat deze gouden Algeneter veel problemen voor de Maanvissen op zal leveren, gezien de leefgewoonten van deze vissen.
 

Terug
Bovenaan