maanvis koppels en een losse vis


jurre123

Well-known member
Lid geworden
2 september 2014
Berichten
78
Leeftijd
32
Locatie
Heerhugowaard
Hallo allenmaal,

ik heb een vraagje over wat het beste te doen met een eenling.

ik heb 5 maanvissen van ongeveer 9 maanden, en nu hebben er sinds 2 dagen 2 koppels gevormd.

nu zit er nog een eenling die de hele tijd in een hoekje wordt gedreven omdat de 2 koppels ook beide een nestje met eitjes hebben.

is het in dit geval beter om de eenling weg te doen of om deze te houden om de eerste tijd een beetje op gejaagt te worden zodat er geen verandering is in het aquarium en dat de koppels iemand hebben om zeg maar te pesten.

ze zitten in een rio 450 aquarium en eide koppels hebben een zwaardplant gekozen op 50-60 cm van elkaar vandaan.

alvast bedankt voor de adviezen.
 
Als het een beetje tegen zit wordt die eenling dus het pispaaltje, en dat kan akelig verkeerd aflopen. Ik zelf heb meegemaakt dat het fataal afliep met de dood tot gevolg. Het is dus verstandig om dat te proberen te voorkomen
 
dat is natuurlijk de grootste angst, maar kan hem op dit moment niet appart zetten, en ben bang dat ik hem door de hele bak moet jagen om eruit te krijgen.

verder wil ik natuurlijk ook niet dat de er iets met de koppels gebeurt omdat ik door de bak jaag of omdat ze naar elkaar gaan jagen omdat het pispaaltje weg is.
 
gisteren waren beide nesten na 2 dagen helemaal wit, en heb deze dus maar verwijdert.

maar hoort het dat de vissen hun teretorium vast houden na het nest weg is?
 

Terug
Bovenaan