Wat is er nieuw

Maanvis Leopard

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ken-aquarium
  • Startdatum Startdatum
K

Ken-aquarium

Guest
Ik heb 2 maand geleden 4 maanvissen aangeschaft (Pterophyllum leopoldi) En ik ben benieuwd wanneer er zich een koppeltje uit gaat vormen kan iemand zeggen rond welke leeftijd dat de Pterophyllum leopoldi koppeltjes vormt ? :help:

Hallo Ken,

De luipaardmaanvis is een kweekvorm, de Leopoldi is dat niet. Welke vis heb je? Goede foto's van Leopoldi's staan onder het topic maanvissoorten.

Maanvissen kunnen een koppel vormen als ze ongeveer een jaar oud zijn. Het kan, maar het hoeft niet.

Hobbygroet,
Jos Hut

Bedankt voor de reactie !

Ik ben er zeker van dat ik 4 leopoldi's heb zitten in mijn aquarium . Zou ik nu eventueel een ander soort maanvis vb de scalare aan dit groepje mogen toevoegen ?

Alvast bedankt

Houd het bij een soort. Of Leopoldi's toevoegen, of niets. Heb je voldoende waterinhoud in je aquarium?

Hobbygroet,
Jos Hut

Pterophyllum leopoldi is een prachtige soort, ik weet het want ik heb zelf een 5tal zwemmen.
Het duurt even voordat er zich een koppel vormt. Dat ligt ook geheel aan hoe groot je ze hebt gekocht en hoe vaak en wat je ze voert. Houd wel in gedachten dat deze soort soms wat agressiever kan zijn dan de normale Pterophyllum.

Ik heb er 4 zitten in mijn bak met 1 grond kuiser en ik ben niet van plan om er nog vissen bij te zetten .
Hebben jullie soms enkele tips in verband met het voederen ? Ik geef ze nu afwisselend droogvoer en diepvries voer

Alvast bedankt !

Ik voer mijn Pterophyllum leopoldi voornamelijk allerlei soorten diepvries voer, maar Artemia en Mysis is wel hun favoriet. Hiernaast pakken ze bij mij ook gewoon granulaat en droogvoer.

Wat is de afmeting van de bak, en waar heb je de Pt. leopoldi gekocht?

Hier een foto van ��n exemplaar van de 5 die ik heb:
Ij4up0dEC3r1sQrmU5WS7cloawT5UvwM.jpegPterophyllum leopoldi by Gertbl, on Flickr

Zeer mooie foto ! Ik heb een hoek aquarium met een inhoud van 220 Liter . Ik heb mijn 4 Leopoldi's gekocht in New Brussels Aquarium

Als het 220L is, dan zou ik het wel bij deze vier houden. Let wel op dat je de bak dan goed inricht, dat ze elkaar niet constant zien. Helemaal niet als er zich een koppel gevormd heeft uit de vier exemplaren.
Ik persoonlijk vind 220L niet wat te weinig qua inhoud om 4 exemplaren te houden.

Een koppel ontstaat vanzelf als de exemplaren oud genoeg zijn. Je kunt het vaak al een beetje aan zien komen, welke twee exemplaren gaan koppelen.

Heb je toevallig een foto van de bak?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan