Maanvis met down


Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Berichten
758
Locatie
Kockengen
Ja, je leest het goed.
Dat was het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit maantje eens goed ging bekijken.
Hij is veel korter dan de rest, de rest is veel ronder.

Iemand weleens eerder gezien?

De rechter bovenin.
20201020_124828.jpg


De bovenste
20201020_124815.jpg


Ook kleurt hij amper, terwijl de rest al veel roder is.
 
Nou dit heb ik nog nooit gezien hoor. Ik heb ook Red Backs maar ook die zijn lang niet de hele dag rood zoals de naam aangeeft en juist vaak tegen de avond dat je dit veel beter gaat zien. Volgens mij hangt dat rode ook mede af van de stemming van de vis.
 
Nou dit heb ik nog nooit gezien hoor. Ik heb ook Red Backs maar ook die zijn lang niet de hele dag rood zoals de naam aangeeft en juist vaak tegen de avond dat je dit veel beter gaat zien. Volgens mij hangt dat rode ook mede af van de stemming van de vis.

Opzich is het rood kleuren ook niet het probleem.
Meer de vorm van het beestje. Maar valt wel op dat hij amper rood is en de rest kleurt al behoorlijk goed.
 
Ja dat snap ik maar wellicht heeft de rare vorm toch bepaalde invloed op de vis en dat daarom hij ook die kleur minder laat zien.
 
Dit zie ik ook een hele enkele keer bij mijn jonge maanvissen. Het is een vergroeiing van het lijf waardoor deze vorm ontstaat. Ik vermoed een vergroeiing van hun : ruggengraat. Check dat maar eens. Ik ruim dergelijke vissen op.
 
Dit zie ik ook een hele enkele keer bij mijn jonge maanvissen. Het is een vergroeiing van het lijf waardoor deze vorm ontstaat. Ik vermoed een vergroeiing van hun : ruggengraat. Check dat maar eens. Ik ruim dergelijke vissen op.

Dan is dit de eerste keer, deze manen komen bij jou vandaan ;)
Hij doet het verder prima, eet goed, doet met de rest mee. Alleen hij ziet er anders uit. Mag wat ons betreft ook gewoon blijven zwemmen.
 

Terug
Bovenaan