Wat is er nieuw

Maanvis mist voelspriet?

A

AxelP

Guest
Ik heb nogal een vreemde situatie, een tijd terug merkte een bezoeker hier op kantoor op dat ��n van de kleine maanvissen een voelspriet (ik weet niet hoe je dat noemt) mist. Destijds kon ik dat niet zo 123 zien en heb ik het eigenlijk laten zitten, het was toen ook druk.

Waar de andere maanvissen 2 van die voelsprieten heeft (die langwerpige 2 sprieten onderaan het hoofd).

Nu viel het mij vandaag ook op dat dit inderdaad het geval is. De maanvis zelf gedraagt zich gewoon normaal, hij eet goed, hij zwemt gewoon rond, hij is gegroeid sinds dat ik 'm heb en hij gedraagt zich eigenlijk precies hetzelfde als de rest.

Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kan, volgens mij heeft hij dit namelijk al sinds dat ik 'm meer dan 1,5 maand geleden gekocht heeft. Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen bieden? Alvast heel erg bedankt.

Als de vis het goed doet lijkt me het verder geen probleem.
Met die sprieten kunnen ze wat bijsturen en voelen bv maar de vis zal er inmiddels wel aan gewend zijn of weet niet beter.

Ah, ik dacht dat het misschien met balans te maken had. Maar ik merk niet dat hij onderdoet voor de andere maanvissen in de bak qua de snelheid en manier waarop die zwemt.

Bij maanvissen wil zo'n borstvin ook wel eens afbreken. Vaak groeit hij na enige tijd vanzelf weer aan. Soms ook niet.
Gisteren is ook een borstvin van een van mijn Eimekeis voor een groot deel afgebroken. De vis heeft er geen last van. Ik hoop dat het weer aangroeit en verwacht dat dat twee tot drie maanden gaat duren.

Er zijn ook maanvissen die bij de geboorte maar een borstvin hebben. Dat blijft dan zo.

Hobbygroet.
Jos Hut

H� Jos,

Heel erg bedankt voor je antwoord, weer wat geleerd! Ze hebben er dus verder geen last van (tenminste niet in de mate dat euthanasie nodig zou zijn)?

Voor balans gebruiken ze die ook idd.

Nee natuurlijk geen euthanasie,hoezo vraag je je dat nog af na de reacties? :S

Gewoon je maanvis vertroetelen, goed voeren en zorgen dat hij flink wat weerstand opbouwt.
Natuurlijk geen euthanasie, is nergens voor nodig.

Hobbygroet.
Jos Hut

Seabait zei:
Voor balans gebruiken ze die ook idd.

Nee natuurlijk geen euthanasie,hoezo vraag je je dat nog af na de reacties? :S

Ik wilde zeker weten dat hij er geen (erge) last van heeft anders zou het dierenmishandeling zijn. Over het algemeen ga ik best ver om goed voor m'n visjes te zorgen. Als hij er echt last van zou hebben en daardoor een belabberd leven zou hebben dan zou euthanasie misschien beter zijn. Nu ik dit alles heb gelezen is dat natuurlijk niet nodig en daar ben ik blij mee. Een vis doelbewust 'de kop omdraaien' is iets waar ik nog steeds aardig wat moeite mee heb.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan