Maanvis zwemt raar


Bettaxster

Active member
Lid geworden
23 december 2019
Berichten
32
Leeftijd
24
687DE08B-056C-4D99-B6F9-B9E82D5E4642.jpeg
Mijn maanvis zwemt raar ik hebbactopur direct in het aquarium gedaan is dit genoeg?
 
Bekijk bijlage 295656Mijn maanvis zwemt raar ik hebbactopur direct in het aquarium gedaan is dit genoeg?
Soms zwemmen maanvissen in allerlei rare houdingen door het aquarium. Dat hoort bij hun manier van zwemmen om naar lekkere hapjes te speuren.
Bij een zwemblaasprobleem zwemt de maanvis ook vreemd door het aquarium op een manier waarbij het lijkt of hij de controle over zijn manier van zwemmen kwijt is. Ik heb geen ervaringen met maanvissen waarbij dit na enige tijd verdween en de maanvis weer normaal ging zwemmen. Wel heb ik meerdere ervaringen waarbij gaandeweg de maanvis slechter in balans kon blijven bij het zwemmen en de situatie verslechterde en de maanvis dood ging.

Als een maanvis laat zien dat hij ziek is is de situatie meestal al zo ernstig dat er weinig aan te doen is. Het ziektestadium is dan al te ver gevorderd.

Laat even weten of de situatie beter wordt of verslechtert. Als het je lukt om een filmpje te maken is dat handig om de situatie te kunnen beoordelen.

Hobbygroet,
Jos Hut


Al dus Jos hut in 2016.
 
Deze maanvis heeft zowat de ergste groeiachterstand die ik ooit gezien heb.
Dat hierdoor de zwemblaas niet meer correct gaat functioneren, zoals Jos hierboven vermeldt, is een zeer goede indicatie op de staat van de vis... op sterven na dood. Verlos dat dier snel uit zijn/haar lijden.
 
Ik dacht precies hetzelfde hij is ook niet gegroeid ookal heb ik heb al 6 maanden en hij is ook een beetje in de planten aan het vertoppen ik ga mijn best doen en nooit meer vissen van de pets place!
 
image.jpg
 
Ik denk dat je hem beter kan euthaniseren. Dit wordt niks meer helaas.