Maanvissen aanschaffen


L

Loetjeeee

Guest
Hallo,

Momenteel heb ik een wat legere bak, waarna ik deze wil aanvullen met wat vissen.
Daarbij kwam de maanvis in me op, omdat ik deze altijd zo mooi gevonden heb.


Momenteel heb ik in mij bak zitten:

- enkele waaierhandgarnalen (die vooral verstopt zitten)
- goudbarbelen
- zebradanio's
- 1 vuurstaat
- 1 ancistrus (+/- 20 cm)
- 1 goudvis (+/- 15 cm) ( hij leeft al jaren op warm water en zwemt ook vrolijk rond, zijn gedrag is niet minder/anders dan in koud water was)
- 1 Pimelodus pictus

Mijn bak is 1.2 m lang en met een hoogte van 60 of 70 cm( een van de twee maar welke het is weet ik zo niet).

Mijn allereerste vraag of het überhaupt wel mogelijk is om maanvissen(groep of bewezen koppel) bij mijn vissen bestand te nemen?
Mocht het niet mogelijk zijn heb ik altijd de mogelijkheid om vissen te verplaatsen/verkopen, maar natuurlijk is dat mijn 2e optie.

Mocht het mogelijk zijn(met dit vissenbestand of na aanpassing) welke soort van de maanvis zou dan "de beste" keuze zijn om mee te starten?

Alvast bedankt
 
Voor maanvissen is je bak net groot genoeg, dus dat zou kunnen met een stuk of 6 eventueel kan je deze bij @Jos Hut aanschaffen dan heb je mooie en zeer goede vissen, maar de rest van het bestand is een zuiver "rommeltje" waar je wat aan zal moeten doen, mogelijk alles weg.
 
Voor maanvissen is je bak net groot genoeg, dus dat zou kunnen met een stuk of 6 eventueel kan je deze bij @Jos Hut aanschaffen dan heb je mooie en zeer goede vissen, maar de rest van het bestand is een zuiver "rommeltje" waar je wat aan zal moeten doen, mogelijk alles weg.
Bedankt voor het antwoord.
 
Verdiep je er eens in wat de voorwaarden van je aquarium moeten zijn voor maanvissen, zowel de bak zelf als de inrichting en waterwaarden alsmede de verzorging.
 
Verdiep je er eens in wat de voorwaarden van je aquarium moeten zijn voor maanvissen, zowel de bak zelf als de inrichting en waterwaarden alsmede de verzorging.
Ik heb al veel informatie oer ze opgedaan. Maar zoals ik al zei,wou ik eerst de info hebben of het wel echt mogelijk of echt niet mogelijk zou zijn met mijn vissenbestand voordat ik dadelijk acties neem waar ik spijt van krijg, want ondanks dat het een "rommeltje " is ben ik toch enorm gek/blij met de visjes die ik nu heb :smitten:;)
Maar nogmaals bedankt :)
 
maar de rest van het bestand is een zuiver "rommeltje" waar je wat aan zal moeten doen, mogelijk alles weg.
Domme vraag mischien mare de waarom alles weg kijk van de goud vis kan ik dat nog begrijpen das wel een heel vreemde eend/vis maar de rest :S
 

Terug
Bovenaan