Wat is er nieuw

Maanvissen al maanden met witte puntjes

Etienne076

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2016
Hallo iedereen
Ik heb een ziekte bij mijn Maanvissen en dat ben ik nu al enige maanden aan het behandelen met verschillende medicatie

Bactopuur vloeistof 2 x toegevoegd
Sere protazol 2x
Esha 2000 2x
Exit 2x
En als laatste een zoutbad in de totale 240 liter

Maar zoals je ziet op de foto geen effect.

Iemand een idee wat het is en hoe ik het moet behandelen?

Bijlagen

• 20201120_145651.jpg
    20201120_145651.jpg
    126 KB · Weergaven: 154
heb je ook een foto van de zijkant van de vissen?

mogelijk toch witte stip?
costapur F

Ik denk niet dat dit stip is. Misschien beschadigingen aan de vinnen? Ik heb een maanvis met 1 zo'n stip op de vin. Gaat ook niet weg. Ik vind de vis er overigens wel vrij mager uit zien?

heb je ook een foto van de zijkant van de vissen?

mogelijk toch witte stip?
costapur F
Het zit er al te lang voor witte stip
Dan had ik al veel meer besmettingen moeten hebben op me andere vissen

Ik denk niet dat dit stip is. Misschien beschadigingen aan de vinnen? Ik heb een maanvis met 1 zo'n stip op de vin. Gaat ook niet weg. Ik vind de vis er overigens wel vrij mager uit zien?
Ik denk voor beschadigingen dat er in de afgelopen maanden wel wat had moeten veranderen

Hier een foto van de zijkant

Bijlagen

• 20201120_161630.jpg
    20201120_161630.jpg
    252 KB · Weergaven: 131
Ik lees ff mee want mijn antennebaarsje heeft hetzelfde. Heel raar!

Ook ik had een maanvis die vrij lang 2 van die kleine stipjes op de vinnen had maar ik heb er niets aan gedaan en na lange tijd waren ze opeens weg.

Ik zie dat het bij mijne nu onderhand al weg is. Ik denk dat het beschadigingen aan de vinstralen zijn. Ze zitten ook precies op de "lijnen" van de vinnen zeg maar. Misschien dat je vis ergens langs schuurt of vecht ofzo. Sommige beschadigingen hebben een tijdje nodig om weg te gaan, net als littekens bij ons. Hoe dan ook, als het niet verspreidt en de vis heeft geen last, dan met je er geen middelen bij gooien.

Ik zie dat het bij mijne nu onderhand al weg is. Ik denk dat het beschadigingen aan de vinstralen zijn. Ze zitten ook precies op de "lijnen" van de vinnen zeg maar. Misschien dat je vis ergens langs schuurt of vecht ofzo. Sommige beschadigingen hebben een tijdje nodig om weg te gaan, net als littekens bij ons. Hoe dan ook, als het niet verspreidt en de vis heeft geen last, dan met je er geen middelen bij gooien.
Ik zie het hier ook bij de meest "vechtende" maantjes, eens een foto van genomen en vergroot en dan zie je beschadigingen, geen puntjes als bij stip maar wat langwerpiger en het geneest na tijd.

Ik heb beschadigingen ook overwogen aangezien het meerdere mannetjes zijn bij minder vrouwtjes.
Maar of het verspreid is moeilijk te zeggen
Ja er zijn meerdere vissen met de zelfde stipjes
Maar dan zijn hoogstwaarschijnlijk ook de mannetjes
De stipjes lijken zich wel te vermenigvuldigen op de zelfde vin of er komen nieuwe beschadigingen bij

Ik vind het lastig om te beoordelen ik weet wel dat het zichtbaar werd in de zomer juli/augustus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan