Wat is er nieuw

Maanvissen en cupido happen na zuurstof

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

De maanvissen en cupido hebben sinds vandaag last van het constant op een neer gaan met de mond/kieuwen met andere worden het happen naar zuurstof.

Filter uitlaat staat op het oppervlakte gericht, Ververs 3 x per week 30�

Waterwaarden gemeten en niks bijzonders op te merken dat wat op 0 moet staat op 0.

pH 6,8
Gh en Kh 5-7

Voer 7 keer per dag temperatuur op 27 graden.

Wat kan het nog meer zijn?.

Groet
Stijn

Gebruiken ze wel beide kieuwen ?

Beide kieuwen ja.

Maken ze ook spugende bewegingen?

Nee, je bedoel dat ze als waren de mond na buiten schuiven.

Ze happen ook niet na zuurstof als in zitten bovenin ze zwemmen rond en zitten in midden van de bak.

Meer spuwen zoals in kieuwworm. Ook geen nitriet of ammonium neem ik aan

Nee beide is op 0..

Nee dat spuwen doen ze niet in iedergeval dat wat voor mij spuwen is.

Dan durf ik het zo niet te zeggen. Mischien dat Jos het kan verklaren

Durf het zo ook niet te zeggen. Ik zou zelf gelijk een waterwissel doen en een flinke bruissteen in de bak hangen, mochten ze het dan nog blijven doen kan je iig te weinig zuurstof in je water uit sluiten.

Maanvissen een week, en cupido's sinds donderdag in de bak toch?
Hebben de vissen (beide soorten) in quarantaine gezeten?

Aquarium was zonder vissen dus quarantaine lijkt me overbodig Ivo, doe jij dat met alles wat je krijgt?.
Cupido waren al lang in gevangenschap.

Morgen luchtpomp erbij halen gewoon voor de zekerheid

Ik heb geen idee wat dit kan zijn. Het kan misschien te maken hebben met wennen aan een nieuwe bak is eigenlijk het eerste wat me te binnen schiet.

In elk geval zou ik ook een waterwissel doen en er een luchtpompje op zetten om een gebrek aan zuurstof uit te sluiten. Precies zoals Roy al aangeeft.

Hobbygroet,
Jos Hut

Vreemde vind ik vooral dat de cupido mee doen, las dat soms jongen maanvissen dit spontaan kunnen doen wat is jou mening hier over?.

Ze zwemmen wel,bedelen na voer en hangen niet aan opppervlakte zijn op kleur.

Cupido's gok ik inderdaad nog op na stress.

Ik ken dit alleen bij maanvissen als er gebrek aan zuurstof is of als ze last hebben van stress om wat voor reden dan ook.

Hobbygroet,
Jos Hut

Is het geen meerwaarde om sowieso een luchtpomp in je bak te hebben bij dit soort vissen ?

Ze staan op een kamer waar ik zit, maar is niet dat er gedanst word of iets druks. Verder is aquarium matig verlicht dus kan toch ook niet stress van overbelichting zijn?.

Wil er inderdaad een kopen, probleem is dat ik veel onderweg ben geweest nu ook. En morgen thuis en dan weer weg maar ga morgen een luchtpomp kopen

mss zei:
Ze staan op een kamer waar ik zit, maar is niet dat er gedanst word of iets druks. Verder is aquarium matig verlicht dus kan toch ook niet stress van overbelichting zijn?.
dacht dat jij altijd de kabouterdans op je kamer deed Stijn 😀

Hahaha echt geen idee waarom ik dat nu heb getypt 😉 dat doet de trein met je lol nou zonnedans doe ik wel eens hoor

Ja dat is er om vragen he 😀

mss zei:
Aquarium was zonder vissen dus quarantaine lijkt me overbodig Ivo, doe jij dat met alles wat je krijgt?.
Cupido waren al lang in gevangenschap.
Quarantaine heeft meerdere redenen en of het aquarium met of zonder vis is doet niet al die redenen teniet. Misken ook niet het verschil met 'enten'.
Ik vraag overigens ook niet (per se) of jij ze in quarantaine hebt gehad, maar of ze uberhaupt in quarantaine hebben gezeten. 'lang in gevangenschap' geeft daarover geen uitsluitsel.

De tegenvraag ga ik niet beantwoorden. Jij hebt nu een probleem en daar gaat het hier in dit topic over.

Jammer trouwens dat je niet alle vragen beantwoordt... die zijn bedoeld om te helpen...

Mascha&Ivo zei:
Maanvissen een week, en cupido's sinds donderdag in de bak toch?
Hebben de vissen (beide soorten) in quarantaine gezeten?

Maanvissen iets meer dan een week en Cupido donderdag,

Ja ze hebben in quarantaine gezeten voordat ze verkocht werden 4 weken zelfs (de maanvissen) cupido zaten al 4-6 weken alleen in een bak en als jong vis bij de persoon gekomen

Ivo doelt waarschijnlijk op het enten. Vissen kunnen mogelijk beider bacteriecultuur niet verdragen. Dat de vissen gezond zijn gekocht doet daarvan niets af. Ze kunnen dragers zijn van ziektekiemen en er zelf geen last van ondervinden.

Ademhaling lijkt weer normaal.

Weet niet precies wat het is, misschien de stress van de cupido's dat dit ook effect op de maanvissen heeft?.

Beter. Zou er wel zuurstof bij zetten 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan