Wat is er nieuw

Maanvissen happen naar lucht

mike

Member
Lid geworden
21 februari 2024
Leeftijd
28
Mijn maanvissen happen naar lucht. Ik heb al alle waterwaardes na gekeken en die zijn okay co2 staat ook niet te hoog. Alleeen mijn maanvissen happen naar lucht alle anders vissen doen dat niet waar zou dat aan kunnen liggen ?

Met voorbaat dank

Wat zijn je waterwaarden en hoe hoog is de co2? Heb je een video van het gedrag?

Wat zijn je waterwaarden en hoe hoog is de co2? Heb je een video van het gedrag?
Op dit moment niet welke waterwaardes wil je weten? Nitraat nitrit fosfaat ect zitten allemaal goed

Ja soms denk men dat de waarden goed zijn maar als je ze weet kun je ze toch posten? En hoe zijn die gemeten?
Er zal toch een oorzaak moeten zijn lijkt me. Zonder verdere info is het ook voor ons gissen natuurlijk.

Hoe lang heb je de maanvissen al? Pas toegevoegd? Of al langere tijd?

zie je de kieuwplaten aan beide kanten goed bewegen? Als je waterwaarden echt allemaal oke zijn, gemeten met druppeltesten, zou het kieuwworm kunnen zijn. Zou in ieder geval een flinke waterwissel doen.

De ene paar dagen andere bijna 2 maanden

Doen ze het allemaal? Hoeveel vissen heb je in hoeveel liter water?
En heb je de nieuwe vissen in quarantaine gehad voor je ze er bij hebt gezet?

Ja dat klopt maar vermoed dat hij zijn water niet zelf test.
Meet mij waarders zelf met voornamelijk deze set

Bijlagen

• Screenshot_20240907_105716_Chrome.jpg
    Screenshot_20240907_105716_Chrome.jpg
    197.3 KB · Weergaven: 34
Zet de waardes er dan meten bij.
Maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ben tijdens het posten en nu nog steets niet thuis

Je voegt ook CO2 toe. Gebruik je een dropchecker en welke kleur heeft de checker?

Je voegt ook CO2 toe. Gebruik je een dropchecker en welke kleur heeft de checker?
Jha en groen zou goed moetten zijn als ik de sticker mag geloven

Als je geen checker gebruikt mag je niet blind vertrouwen op de CO2 tabel, op basis van je PH en KH waarde.

Als je geen checker gebruikt mag je niet blind vertrouwen op de CO2 tabel, op basis van je PH en KH waarde.
Heb er ook een jbl control tussen zitten

Heb er ook een jbl control tussen zitten
Een controller is prima, maar als deze een tijdje niet geijkt is, dan kan het CO2 level gaan veranderen. Kijk dus altijd goed naar je checker. Als je checker nu groen is, dan is CO2 niet de oorzaak van het probleem met je maanvissen.

Een controller is prima, maar als deze een tijdje niet geijkt is, dan kan het CO2 level gaan veranderen. Kijk dus altijd goed naar je checker. Als je checker nu groen is, dan is CO2 niet de oorzaak van het probleem met je maanvissen.
Kalibreren worden altijd rond 25 dagen gedaan. Dat leek mij idd ook zo maar vond her toch vreemd

En wat zijn je waardes nou?

Misschien happen de vissen niet meer naar lucht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan