Wat is er nieuw

Maanvissen in een meterbak??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amber de Beer
  • Startdatum Startdatum
A

Amber de Beer

Guest
Volgens mij moeten maanvissen met minimaal 6 zitten en is een meter bak veel te klein, zeker met bijvissen. En ik meen ergens te hebben gelezen dat maanvissen samen met kersenbuiken niet goed gaan. Ik ben ook nog niet zo ervaren dus had graag dat iemand deze dingen bevestigd.

Amber,
Ik heb voor je vraag een nieuw topic aangemaakt omdat je de vraag had gesteld in een ander zijn topic.
Als je vragen hebt kun je het beste even zelf daarvoor een topic openen.

Om op je vraag terug te komen.
Nee je moet ze niet in een meterbak gaan zetten. Je moet ze met min 5 of 6 houden en dan heb je een ruimere bak nodig vind ik.
Ook zou ik ze niet met Kersebuiken samen nemen want die kunnen erg fel zijn zoals bv in de paartijd.

Maanvissen moet je niet in een meterbak zetten, hoogte is bij de juwel's al niet toereikend, en de breedte ook niet. Had ooit twee koppels in een 160, ging na enkele weken compleet fout. Had ik die dieren niet aan moeten doen. Succes met je bak 🙂

Het was niet echt een vraag, eerder een opmerking dat de vissen te klein zitten. Alleen wist ik het niet zeker dus was het fijn als iemand kon bevestigen dat wat ik zei goed was. Zelf zou ik ondanks dat ik ze zo mooi vind pas maanvissen in een aquarium van bijv 4 meter houden. Als ik filmpjes enzo zie, komen maanvissen dan pas echt tot hun recht. 😉

Sowieso is het bij mij niet van toepassing aangezien mijn aquarium zelfs 80 cm is en niet eens 1 m. Wel bedankt voor de verduidelijking, weet ik tenminste dat wat ik zei goed was. Was dus alleen niet voor mij bedoeld maar voor degene die 4 maanvissen samen met kersenbuikchicliden in een meterbak heeft zitten 😉

En dat ben ik :\ Ze zijn nu nog jong, maar ik ga ze verkopen voordat ze uitgegroeid zijn.. Ik zie zelf ook in dat het niet mogelijk is 😛 Ik had me er bij de aankoop nog niet erg in verdiept. Mn kersenbuiken gaan ook de deur uit. Ben van plan om een compleet nieuw visbestand te nemen + herinrichting. Misschien 20 kardinaaltetra's plus wat bijlzalmen.

Hallo,
Voor bijl zalmen moet je wel een dekplaat hebben.
Die springen namelijk boven water.
En tegen een warme lamp aanspringen is niet prettig.
Groet ....Piet

Misschien dan maar toch gewoon m'n 2 diamantgoerami's houden en van de bijlzalmpjes afzien.
Dat word het:
-20 kardinaaltetra's
-2 diamantgoerami's
-de algeneters die ik nu heb ( weet de naam niet) want cory's kunnen niet op grind

@ Jornoo: Corydorassen kunnen prima op grind, neem dan wel een fijne korrelgrootte. Als je kiest voor een zandbodem is scherp zand ongeschikt. De tastdraden van de Corydorassen kunnen hierdoor beschadigd raken.

Hobbygroet,
Jos Hut

Dit is mijn grind :

387846jornoo_0_82_img_20150124_174432733.jpg

Die bodem is inderdaad niet geschikt voor corydoras

Dat d8 ik al

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan