Wat is er nieuw

Maanvissen Rio Nanay vraag

Randolph1988

Well-known member
Lid geworden
17 oktober 2025
Leeftijd
37
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje dat ik bij mijn 5 maanvissen telkens happen uit de vinnen zie, ik ben erachter gekomen dat mijn 5 black Molly (oranje versie) dit doen.

Deze heb ik eruit gehaald. Nu is mijn vraag: doen guppy’s dit ook? Kan ik er zonder dit risico een aantal guppen bij doen?

Alvast bedankt!

Zover ik weet zijn Guppen geen vinnenbijters.

Normaal gesproken niet nee, maar heel soms wil een van mn guppen wel eens een "kusje geven" aan mn andere vissen. Zonder schade dat wel.

Denk eerder dat de maanvissen de guppen als snelle snack zien

Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje dat ik bij mijn 5 maanvissen telkens happen uit de vinnen zie, ik ben erachter gekomen dat mijn 5 black Molly (oranje versie) dit doen.

Deze heb ik eruit gehaald. Nu is mijn vraag: doen guppy’s dit ook? Kan ik er zonder dit risico een aantal guppen bij doen?

Alvast bedankt!

Heb je er verder nog andere soorten vis inzitten?

Goedemorgen,

Alvast bedankt!

Als je bak groot genoeg is, zou je naar Xyphophorus helleri kunnen kijken. Ze knabbelen graag ergens aan, maar dat kan -wat hen betreft- net zo goed een stuk groenvoer zijn. Ik heb ze samen gehad met maanvissen en dat ging prima, ik heb ze nu samen met (o.a.) een vlindervis en dat gaat ook prima. Alleen toen de vlinder net nieuw was, testten ze 'm uit, maar kwamen er al snel achter dat hij daar niet van gediend was.

Ik hou ze zelf (ook de rio nanay), met koperzalmen. Dit gaat ook goed

Ik heb er guppen bij gezet, de maanvissen gingen er achteraan alsof het een snack was. Gelukkig duurde dat maar 1 dag, nu laten ze ze met rust.

• Leuk
Waarderingen: M075
Ik heb jaren 5 Manen gehad en die lieten de kleinere visjes met rust en aten zelfs de jonge keizertetra s niet op terwijl die amper 1cm waren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan