Wat is er nieuw

Maanvissen - Vechten om de rangorden te bepalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raphael
  • Startdatum Startdatum
Manen zijn heel mooi om te houden, maar stellen hun eisen aan grootte , inrichting etc.
Mijn advies is...manen eruit. Lijkt nu goed te gaan, maar je zal merken dat ze gaan ruzie maken en dat gaat er dan stevig aan toe en bij jou kunnen ze dan geen kant op.
't is maar een advies. Doe ermee wat jij wilt.

Raphael zei:
Hi peter,

Maar het knokken is juist afgelopen tijd gestopt en hangen altijd met ze'n 4e?

Wat moet ik er bij doen om goede schuilplaatsen of zo iets te maken voor ze?

Ze zijn nog jong en dus zoeken ze steun bij elkaar. Wacht maar af als ze gaan " puberen" en de rangorde gaan bepalen. Wordt knokken en daarbij vallen er bij jou gewonden.

Ik denk dat je dat om de 2-3 dagen moet doen. Manen vervuilen veel. Zeker in een bak die niet zo groot is

De manen een groter huis bieden is wel het beste. Hoe lullig dit ook voor je is

Opgroeiende manen moet je verscheidene keren afwisselend voer geven (ik voerde ze zo'n 5 keer per dag) om ze groot te krijgen. Waterwissels van 50%.
Maar nogmaals het beste advies is: je beter inlezen, grote bak en als dat niet kan dan de manen terug naar de winkel of aan iemand overdoen met een grote bak.

Maaruh, wat moet ik met die eitjes doen? gewoon afwachten?

Raphael zei:
Maaruh, wat moet ik met die eitjes doen? gewoon afwachten?

Niks, worden wel opgegeten door de andere vissen. Ze zijn nog jong...oefenen.

Die verdwijnen vanzelf hoor 🙂

Hoi Raphael, ik heb net mijn 4 maanvissen over geplaatst van mijn Rio 180 naar een nieuwe Rio 400. Ondanks dat ik duidelijk kan zien dat ze veel "plezier" hebben van
de extra ruimte in de nieuwe bak, deden ze het prima in de Rio 180...
Ik had wel niet zoveel vis erbij, 10roodkopzalmpjes (die overigens supermooi scholen)
en 8 verschillende algeneters. Na een jaar waren ze wel van een grootte die mij uiteindelijk heeft doen bewegen een grotere bak te nemen.
Ik verving net als jou 3 a 4 emmers p/w. 30/40L dus. Waterwaardes waren altijd in orde,
af en toe wat algen, maar dat kwam waarschijnlijk meer door een overdaad aan licht.
Ik heb ook nog een bakje met mollys, wilde deze drukke vis eigenlijk lozen, maar door
hun konijnengedrag zijn is de constante levering van jonge visjes een lekkernij voor mijn manen ;-) Ook leuk om je manen te zien jagen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan