Wat is er nieuw

Maanvissen vreten Hydrocleys aan.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mondeo
  • Startdatum Startdatum
M

Mondeo

Guest
Elk nieuw blaadje van de Hydrocleys wordt aangevreten door de maanvissen,iemand bekend hier mee? Wat zou ik er aan kunnen doen?
IMG_20161204_141607.jpg

Niets 😉 Blijkbaar vinden ze die gewoon lekker. Ik heb hetzelfde gehad met m'n mesonauta's en niets hielp, ook niet groenvoer bijvoeren. Helaas heeft de hydrocleys het dus niet overfleefd ;(

Tja nieuwe blaadjes zijn lekker zacht,en voer ook groenvoer.Helpt niet zoals je aangeeft.

Mijn manen eten er totaal niet aan, hooguit wat algjes welke op de stelen zitten maar verder niet.

Hier ook niet tot vorige week😀

Maanvissen vinden het merg in de plantenstengels lekker. Vooral als het afstervende bladeren betreft. Je ziet ze daar regelmatig in happen en op kauwen. Ook jonge bladpunten van Sterrenkruid en Najas heb ik ze al zien eten. Bij jonge maanvissen valt op dat ze ook in algen zitten te happen. Ze eten dus niet alleen vlees.

Hobbygroet,
Jos Hut

Dat wordt blaadjes sla voeren Alex 😀 😀 😀

balen:br:

het is een beetje een long shot maar ander groenvoeder proberen?
desnoods een bosje van een andere plant (zie bv. soorten die Jos noemt) proberen of ze dat beter bevalt?

Zijn zeker niet enkel vleeseters idd,andere plant is een optie.

Grapje zeker 😀 Die vissen zijn niet gek 😉 Hydrocleys is lekker en aanwezig dus de rest eten ze misschien ook wel maar dat wil echt niet zeggen dat ze dan van die hydrocleys afblijven. Je kunt het altijd proberen hoor 😉 niet geschoten is altijd mis 😀

Nee geen grapje Hydrocleys eruit,E Bleheri op de plaats.

Ohw sorry op die manier 😉 Bleheri zullen ze idd wel vanaf blijven maar idd de hydrocleys in een andere bak zetten dan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan