Wat is er nieuw

maanvissen

Wijjo

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2016
Hallo

kun je een stuk of 4 maanvissen in een bak van 102x40x60 (lxbxh) houden ?????

De een zegd wel ander niet,maar het gaat om de wel zijn van de visjes h� .

Nee, ik raad het af. Door het gedrag van maanvissen en in verband met de geringe lengte van de bak(waardoor er niet genoeg schuilplaatsen kunnen worden gecre�erd zou ik het de vissen niet aandoen.

Je kan er beter niet aan beginnen. Vaak geven te kleine aquaria problemen. Kijk maar eens naar de verschillende topics over maanvissen. Verschillende hebben als oorzaak dat ze de maanvissen in te kleine aquaria houden.

Hobbygroet.
Jos Hut

Weten we dat ook weer, bedankt voor de reacties.

En heb je al een idee wat het nu gaat worden?

Hobbygroet,
Jos Hut

Nee ga me eerst verder ori�nteren.

Heb er toch twee jonge maanvissen in zitten maar
Dat is uit belang van de vissen anders waren ze
Waarschijnlijk Door het toilet gegaan.
Waren niet mooi genoeg volgens de eigenaar. (Kweekt ze)

Pff... Niet mooi genoeg.. Mag je ook nog wel eens even zijn huis onder water zetten omdat zijn gedrag niet mooi genoeg is.

Hoe gaat het ermee? 2 moet qua liters en hoogte goed kunnen in jouw maat aquarium. Maar maanvissen zijn eigenlijk groepsvissen die met minimaal 5 (liever minimaal 7) gehouden moeten worden. Als het goed gaat zou ik het gewoon zo houden!

Uitselecteren bij de kweek is zo erg toch niet? Slechte dieren zullen er uit moeten om een sterke populatie over te houden.

Slecht is iets anders als niet mooi.

Dat is ook een kwestie van verwoorden. Je ziet vaak maanvissen die geen of scheve borstvinnen hebben, dat is niet mooi, en niet geschikt om mee door te gaan, die zouden dus uitgeslecteerd worden omdat ze niet 'mooi' zijn.

Ik ben wel benieuwd naar een foto.

Bij het kweken is de kwaliteit van het koppel van belang. Als je een goed koppel hebt dan mag je verwachten dat ook de jongen goede vissen zijn. Toch zullen er altijd verschillen tussen de jongen blijven, de een wordt wat sneller groot dan de ander en is actiever, de ander heeft een mooiere lichaamsbouw. Vissen zijn niet allemaal hetzelfde qua uiterlijk ook al lijkt dat op het eerste gezicht wel zo.
Bij mensen...........

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er steeds minder kwekers komen. Dat is jammer want het blijft een boeiende tak van het houden van aquariumvissen.

Hobbygroet,
Jos Hut

valt nog niet mee om vissen te fotograferen, in middels is er een toch overleden
eene moment zwom die nog vrolijk rond en zo vloog die door de bak en viel bijna gelijk dood neer???

362421wijjo_0_85_fotoaqu.jpg

Ik heb zelfs 2x een Kardinaaltetra uit een school van tientallen Kardinalen dood eruit zien"vallen". Ws een hartaanval of hartstilstand en dat had je Maanvis ws ook.

Dat komt vaker voor.

Hobbygroet,
Jos Hut

Toevallig had ik dat met een cory een paar weken terug.
Ze wwaren lekker aan het spelen en zwemmen.
Hij zwemt naar boven om even lucht te happen en dwarrelt op een blaadje neer.
Hartstikke dood.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik zoiets zag. Best wel van geschrokken moet ik zeggen. Je stemming slaat ineens om. en dat is niet tof.

Ik twijfel of ik er nog een jong bij ga kopen (van wie ik deze heb gekregen heb niet meer alleen grotere )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan