Wat is er nieuw

Maartje's meertje

• Onderwerp starter Onderwerp starter maartje
  • Startdatum Startdatum
Wauw,mooi verslag en wat een mooie foto's

Ow, dit fotoalbum is leuk om te volgen en wat een prachtige foto's! De furcatus mannetjes kunnen soms prachtig pronken tegenmekaar en dat is mooi om te zien.

Blijf maar lekker plaatsen Maartje!

Succes.

Ben het helemaal met Glenn eens.
Nu de schaakstukken nog.

Schitterende plaatjes van de bewoners :smitten:
Een keurig nette bak!

Bedankt allemaal, ik ben er tot nu toe ook erg blij mee. Nu nog wat planten gaan verzetten en ik wil toch wel wat hout in de bak dus ook daarnaar moet ik gaan zoeken.
De Co2 slaat super aan! Het is een frisse groene bak die een lust voor het oog aan het worden is. (al zeg ik het zelf :))

Jeetje wat een schitterende foto's,dikke 10 voor je man! 😉

Wat een prachtige fotos weer zeg! Ik vind je bak ontzettend mooi.

Dankjewel allemaal! 🙂

Hallo allemaal!
Weer een aflevering in het boek "Maartje's Meertje"

Deze keer geen close up foto's maar wel wat overzicht plaatjes van de waterwissel en aanpassingen van de inrichting. Sommige planten werden wat te groot en moesten een nieuwe plaats krijgen.

Zoals je ziet, groeien de planten flink.
matotvoor1.jpg

matotvoor2.jpg

Knerpje snapt nog steeds niet dat ze de vissen niet echt kan pakken...
knurpvoetje.jpg

knurp.jpg

Het waterpeil zakt. Dit doe ik met een tuinslang uit het raam, gaat mooi en ondertussen kan ik de ramen schoonmaken.
beetjeleeg.jpg

beetjeleeg2.jpg

Nieuw en fris!
totnieuw.jpg

totnieuw2.jpg

Ik verbaas me erover hoe goed de bak tot nu toe draait, heerlijk om naar te kijken.
De algen vanuit de opstart zijn beduidend minder en nu de Co2 goed draait, nemen ook de bruinalgen wat af.
Zelfs de ruiten zijn minimaal bevuild na ruim een week.
Fingers crossed dat het zo blijft 🙂 Niet teveel aan veranderen dan zo..

Misschien heeft het te maken met de watersamenstelling van deze regio in tegenstelling tot die van Drenthe, waar ik eerst woonde.

Groetjes maar weer!!

Oh, wie nog stekjes wil:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1363225

Ziet er weer heel goed uit, wat groeien die planten lekker zeg!

Thanks! Ja, als je ze elke dag ziet, valt het niet eens echt op, maar de voor en na plaatjes laten wel duidelijk verschil zien!

zo das nog eens een mooi bak
zie dat je ook een echte fan hebt prachtig die poes er boven op en maar vissen tegen het raam :smitten:
mooie foto�s ook
kortom iets om trots op te zijn

groetjes

jaap

Prachtige bak, lekker is dat als je planten het goed doen :thumbs:

OMG kom ik laatst 's avonds om 21:00 achter dat de Co2 fles leeg is en de laatste zucht uit de fles in eens in mijn bak gegaan is. De continuetest was knalgeel!!
Op zich geen ramp want stroming omhoog richten en een zooi water verversen echter; ik ben van mijn paard gevallen en loop op krukken. (kniebanden of meniscus stuk) Emmers water slepen gaat dus niet zo handig...

Gelukkig had ik nog een stage-meisje op stal aan het werk en ze heeft supergoed geholpen om heel wat water te verversen.. de vissen voelde zich al wat beter na die tijd en de volgende ochtend zwommen ze weer vrolijk rond. Op een preacox en een pseudomugil na, deze hebben het helaas niet overleefd.. balen!!

Inmiddels is de test weer groen, maar wat is wijsheid? even wachten met c02 fles aansluiten of die morgen maar weer gewoon instellen. Mijn gevoel zegt het laatste anders heb je wel grote schommelingen in de bak.

Ik ben ook wat aan het kijken voor meer stroming in het water, als de filterwatten wat vol zijn, verliest de pomp heel wat stromingskracht en is er een stuk minder stroming in de bak. Misschien iets van een extra pompje erbij doen om dit op te vangen? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik merk dat er op de planten waar weinig stroming is, toch algen ontstaan. Ik zal morgen/dinsdag nog even water testen en de resultaten hier bespreken met jullie.

Zo balen, doordat ik met mijn knie zit kan ik minimaal zorg besteden aan de bak, mijn handen jeuken.. misschien komt mijn broertje (Haz) nog wel op visite komende week 🙂 🙂

Anyway, fijne zondag avond allen!!

Wat een pech meid, beterschap!
Als alles weer op groen staat zou ik de co2 weer aansluiten!
Als de kleur geel is zit er idd teveel in, had je het zo hoog staan dan?

Dankje, ja erg lastig zo op krukken..
Ik denk dat de co2 zo hoog was doordat de co2 fles bijna leeg was. De laatste stoot werd de bak in geblazen.. tenminste dat legde mijn broer uit 🙂
De fles was idd leeg toen ik keek.

Inmiddels is het wat rustiger en heb ik de nieuwe fles aangesloten. De andere vissen zijn allemaal blijven leven en gaan helemaal goed.
Wel zie ik de nasleep want door de wisseling in co2 spiegel, heb ik nu wat meer algen.. maar met geduld hoop ik dat dt ook weer op orde komt.

Ik ben me weer opnieuw aan het verdiepen in macrovoeding, fosfaat nitraat e.d. Ik zal wat extra test setjes aanschaffen om dat allemaal goed te kunnen meten.

Dinsdag mri scan, ben benieuwd wat eruit komt en hoe snel ik weer kan lopen met emmers 🙂

Zoooo jammer dat je m verkoopt! Helaas het geld er niet voor anders was ik hem komen halen haha! Hoop dat je er een goed baasje voor vind.

Ben je niet bang dat je spijt krijgt?...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan