Aquafie

Member
Lid geworden
11 maart 2023
Berichten
12
Leeftijd
23
Hallo even een vraagje! Mogen ancistrussen, malawi cichliden yellow, chinese danio’s en guppy’s bij elkaar?
 
Er mag en kan veel. Maar of t verstandig is… dat is een betere vraag. Het zijn vissen die allemaal een andere waterwaarde nodig hebben… leven in andere biotoop zogezegd. Het is vooral de vraag of je de vis er dus een plezier mee doet 😉…
Malawi kent veel leuke soorten die prima samen kunnen bijvoorbeeld… er is genoeg mogelijk.
 
Het is mogelijk, wel kun je verwachten dat de yellows gupjes lusten, mischien zijn de danios wel te vlug voor ze en ancistrussen zijn erg makkelijk en oneetbaar voor de rest.
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je deze vissen hebt gekozen om in je bak te willen.
 
Ik zou het niet doen, allemaal mooie soorten maar niet erg passend met elkaar. Als je voor 1 soort het aquarium optimaal hebt, zullen de anderen suboptimaal zitten. Zowel op temperatuur, zuurgraad als hardheid zijn de eisen verschillend.
 
Danios willen koud zuurstof rijk water.
malawis willen warm water en zullen ze wss opeten.(zelfde geld voor guppen).
anvcistrus kan maar het zijn erge vervuilers.
hoe groot is je bak? Denk dat dat veel uitmaakt. alsnog zou ik zelf de combinatie niet doen.
ancistrus kan met guppen en danios
malawi guppen danios zou ik afraden.
 
Oke bedankt! Ik weet er gewoon nog weinig over! Ik ben gegaan voor twee Chindongos :)
 
Terug
Bovenaan