Wat is er nieuw

Magneet tegen Algen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Heb net zo'n magneet ding gekocht waarmee je algen kan weghalen, alleen ik moet even duidelijk hebben of het niet schadelijk is voor mijn glas. Ik heb ongeveer 4mm glas volgens mij en dat ding is vooral voor 10mm bestemd. Is ie dan niet te krachtig en zal ie dan niet mijn glas breken ?

Als ik ze namelijk tegen elkaar doe geeft t een behoorlijke klap en ik vraag me af of mn glas dat kan hebben..

En of de magneten nog moeten schoon worden gespoeld voor gebruik 🙂

Beste is om de 2 delen niet tegen elkaar te laten klappen maar eigenlijk kan je ze het beste helemaal niet gebruiken.
Als er iets hards tussen komt trek je allemaal krassen op het glas.
Een oud bankpasje of een dotje filterwatten werkt beter.

Ben het wel met John eens en vraag me ook wel af waarom je een hebt gekocht die voor 10mm is bestemd.

Ooit zand ertussen gehad, nu nogsteeds tastbare herinneringen aan. 😉 Terugbrengen dus.

De magneten zijn inderdaad kl@ten dingen en wordt hier in talloze topics al voor gewaarschuwd.
De oplossing van John (Seabait) is mogelijk wel de allerbeste, er kan niets tussen komen en je voelt wat je doet en beschadigt nooit het glas.

Zelf gebruik ik onderstaande maar niet voor de onderkant van het glas alleen de rest.

548113_0_82_20160502_14.jpg

Hier zit ook nog een scheermesje in een houdertje bij.

Groot voordeel van jouw instrument is dat je niet met je handen in de bak hoeft te rommelen Ton!

Ik ga zo'n zelfde iets als Ton Hageraats in mekaar knutselen. Ook moet ik even een afscherm plaat gaan maken omdat er in de ochtend (voor de rest niet, want is niet mogelijk) wel is een klein zonnestraaltje in me bak terecht kan komen.

Heerlijk h�, vakantie..

Seabait zei:
Groot voordeel van jouw instrument is dat je niet met je handen in de bak hoeft te rommelen Ton!

Klopt John, met een hoogte van 60 cm is dat wel prettig zo'n verlengstuk van je armen.
Hij is 50 cm lang dus hooguit mijn hand word nat.

Mag ik eigenlijk wel iets terugbrengen als het uit het pakje is gehaald ?

Dat zal je met de winkelier moeten bepraten Timo.

Ik heb het al opgezocht. Gewoon mogelijk. Helemaal terug in de verpakking en de verpakking is alleen een beetje beschadigd waar ik het heb open gemaakt.

TonHageraats zei:
De magneten zijn inderdaad kl@ten dingen en wordt hier in talloze topics al voor gewaarschuwd.
De oplossing van John (Seabait) is mogelijk wel de allerbeste, er kan niets tussen komen en je voelt wat je doet en beschadigt nooit het glas.

Zelf gebruik ik onderstaande maar niet voor de onderkant van het glas alleen de rest.

548113_0_82_20160502_14.jpg

Hier zit ook nog een scheermesje in een houdertje bij.

Hoe hebt u dat gemaakt ? Of waar besteld ?

Dit en oa je voedingsbodem zijn mooie voorbeelden om het eerst hier eens na te vragen voor aanschaffing Timo,scheelt een hoop gedoe! 😉

Seabait zei:
Dit en oa je voedingsbodem zijn mooie voorbeelden om het eerst hier eens na te vragen voor aanschaffing Timo,scheelt een hoop gedoe! 😉

Je hebt gelijk. Daarom ben ik mij nu ook al aan t verdiepen in Ton's mooie speeltje 🙂

Dat kan even goed ja.
Toch voor een niet al te diepe bak voldoet een oud bank pasje o.i.d. prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan