Magneetventiel werkt niet

K

kraikkonen

Guest
Mijn magneetventiel werkt niet meer, althans niet aan de fles. Omdat deze toch niet werkte, heb ik 'm er tussen uitgehaald. Als ik 'm los aan de stroom doe, dus niet aan de fles, hoor ik wel een klik. Wat is hier aan de hand?

Werkt het nog wel zonder weerstand maar is de druk van de co2 misschien teveel? Ik hoor geen klik als hij aan de fles zit en de stroom erop gaat.
 
Hoe zit hij aan de fles gekoppeld, ik neem aan middels een druk verminderaar, ieder magneetventie heeft een max druk welke hij vewerken kan. Het kan ook zijn als je een ph contrller gebruikt dat het stopcontact daarvan geen stroom geeft, vaak zit er een zekering in die mischien de geest gegeven heeft.
 
Aan de fles zit een drukregelaar. Hieronder zat dan het magneetventiel. In het begin deed hij het nog wel. Kan het zijn dat het ventiel werkt bij bijvoorbeeld een druk van 0,9 bar en daarboven niet meer?

Als dat mogelijk is zal ik proberen 'm er nogmaals tussen te zetten. Ik heb overigens geen ph controller.
 
Meestal kunnen de ventielen wel een hogere druk aan als 1 bar het staat misschien in de gebruiks aanwijzing het is toch al gauw 3 bar wat ze aan kunnen, als het al niet meer werkt boven de 1 bar is er toch wel iets mee aan de hand. Of je manometer voor de werkdruk is niet goed meer en is de druk daardoor hoger als dat je denkt. misschien kun je van de lfs een andere drukregelaar lenen om te kijken of het daaraan ligt.
 
Terug
Bovenaan