Wat is er nieuw

Makkelijke ( deels) rode of bruin- kleurige plant voor in aquarium

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Voor in mijn Juwel Rekord 600 ben ik opzoek naar een makkelijk te houden rood of bruin kleurend plantje, welke het goed doet met matige verlichting.

Rode Lotus is niet wat ik zoek,... ik zoek meer een stengel-achtige plant en geen knol-plant.

Cryptocoryne wendtii Brown heb ik al.

Het aquarium is ingericht als een jungle,..... dus lekker veel planten en hout.
Verlichting: 1x een T8 Juwel Day lamp, zonder reflector.

Er is een matige tot normale verlichting,....super veel licht is er niet, komt ook mede door de planten, maar ik hou wel van een jungle-look in het aquarium 🙂

Ik gebruik EasyLife Carbo en daarnaast ook gewone plantenvoeding.
Ook heb ik voedingsbolletjes voor in de bodem.

Wie heeft er tips/ideeën voor een leuk plantje?

Ludwigia Repens is denk ik wel geschikt. Via de zoekfunctie kun je diverse topics hierover vinden😉

Enig idee wanneer de plant rood gaat kleuren?

Hij komt zo te zien ( deels) groen binnen ( boven water vorm).
(Als ik de plant opzoek bij diverse webshops, is te zien dat hij vaak geleverd word in de bovenwater-vorm).

Ludwigia Repens is denk ik wel geschikt. Via de zoekfunctie kun je diverse topics hierover vinden😉

Zoals je al zegt is het vaak de emerse vorm die je koopt en hij moet dan over naar submerse en met het nodige licht en de benodigde voeding zal hij wel de rode kleur gaan krijgen. Ik heb geen ervaring met deze plant. Wat ook kan is dat je probeert om submerse planten te kopen van andere aquarianen.

Ik vrees dat als je niet meer licht hebt je geen illusies moet maken en dat je geen roodkleurige plant zal kunnen houden.

Ik heb in een 60cm ook een Ludwigia staan en deze kleurt inderdaad niet echt rood maar meer rose/oranje. Hij doet het dus wel met minder licht maar het is geen echte rode plant in dit geval.
Qua kleur moet je ongeveer denken aan die je hier ziet op de foto:

http://www.theaquaticplantsociety.org/ludwigia-ovalis/

Die kleur is best leuk 🙂

Steekt in elk geval wat af tegen de Javavarens en de Anubias die in mijn aquarium staan 🙂

Ik heb in een 60cm ook een Ludwigia staan en deze kleurt inderdaad niet echt rood maar meer rose/oranje. Hij doet het dus wel met minder licht maar het is geen echte rode plant in dit geval.
Qua kleur moet je ongeveer denken aan die je hier ziet op de foto:

http://www.theaquaticplantsociety.org/ludwigia-ovalis/

En dit plantje dan?

De Nesaea pedicellata?

Is dat een sterk plantje?

Kan hem nergens online te koop vinden ( niet op voorraad).
Maar weet ook nog niet zeker of ik deze wel wil.

Ik meende dat er ook nog een plantje moest zijn ergens die er wat op leek ( of het is deze), die heel makkelijk moest zijn.
Kan alleen die naam niet meer vinden / herinneren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan