Makkelijke felle groene planten zonder co2


De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
148
Leeftijd
27
Goedemiddag allemaal,

Voor mijn nanobak ben ik op zoek naar felle groene planten, ivm mijn zwarte achter- en ondergrond. Ik maak geen gebruik van co2, en ook heb ik salvinia als drijfplanten waardoor het licht gematigd is.
Welke planten kunnen jullie hiervoor aanraden? Het liefste echt met een felgroene kleur, en liever niet te groot aangezien ze in mijn Nano komen.

Alvast bedankt!
 
Hydrocotyle leucocephala oftewel een Braziliaanse klimop. Vraagt wel om wat licht. Daarnaast, Nymphoides spec. taiwan is ook een erg gemakkelijke plant die wel groot kan worden maar je kan datgene wat te veel is er zo vanaf plukken. Ze vormt jonge adventief bladeren die je telkens kan her-planten maar ook losse bladeren die je zo in de grond steekt groeien weer aan. Beide erg gemakkelijke planten dus én... lichtgroen!
 
Bucephalandra mos. Groeit hier wel heeeeeeeeeeeeel langzaam.
Correctie: ik dacht dat het een redelijk groen plantje was, vooral de groeipunten maar zat net voor het aquarium en zie eigenlijk heel weinig verschil in kleur in vergelijk met javamos :oopss:
 
Wow wat een reacties haha, bedankt voor alle tips!
Ik ga binnenkort maar even kijken wat geschikt zou zijn voor mijn aquarium.

Zou het ook mogelijk zijn een dichte bodembedekking met bijvoorbeeld Monte Carlo te maken? Of zouden dergelijke planten niet goed laag blijven bij een aquarium met gematigd licht en geen co2?
 
Montecarlo zonder CO² is moeilijk in de groei te krijgen. Zal hoogstwaarschijnlijk een algenbrei worden.
 

Terug
Bovenaan