Wat is er nieuw

Malawi cichliden bak slakkenplaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Triple-A
  • Startdatum Startdatum
T

Triple-A

Guest
Hallo,

Ik heb een Malawi bak met een slakkenplaag.
Het gaat om honderden torenslakjes.

Hoe kan ik deze het best bestrijden?

Ik heb zelf dat middel van esha geprobeerd maar dat helpt niet.
En ik heb geen zin om alle slakken 1 voor 1 te verwijderen. Dit is onmogelijk!!!

En ik dacht zelf om tijdelijke een kogelvis te nemen, iemand ervaring hiermee??

Ik hoor het graag.

Afhevelen zo nodig.. verder zorgen dat er minder voeding in/op de bodem te vinden is..
Stuk komkommer voor de nacht, komen ze ook wel op af, voordat de lichten aangaan kun je er al een hele zooi uithalen.

kellemes zei:
Afhevelen zo nodig.. verder zorgen dat er minder voeding in/op de bodem te vinden is..
Stuk komkommer voor de nacht, komen ze ook wel op af, voordat de lichten aangaan kun je er al een hele zooi uithalen.

:thumbs:

Eigenlijk sta ik hiervan te kijken.
Sinds ik Malawicichliden heb, heb ik geen slakken meer. Die lusten ze wel. ( Misschien de slakken van knoflook ontdoen, daar zijn Malawicichliden niet zo gek op. ) VG, Jon.

Heel grof schepnetje ,opscheppen,en even schudden,onderwater , bodem zakt, slakken blijven in het netje.

Of boven emmer met water,cq.met vergiet.

Torenslakjes moet je niet willen bestrijden, doen nuttig werk..
Bij mij zijn 't er soms ook teveel hoor.. zelfs in mijn garnalenbakje, en dat terwijl ik hooguit eens per week voer.
Als je echt geen torenslakken meer wilt, kun je nog denken aan Slaketende slakken.
Geen ervaring mee persoonlijk..

Heb ik ook,in de Malawi bak.
Maar de puntslakken zijn sneller met jongkies.

had een tijd geleden mijn hele bak onder de slakken zitten, de hele achterwand gaf bijna licht van alle witte puntjes. met komkommer uitvangen etc hielp bij mij niet (genoeg). ik heb met een tuinslang de slakjes gewoon eruit gezogen, plus 6 Anenthome helena's (slaketende slakken) toegevoegd. nu niks geen last meer

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan