Sorry in mijn gedachte was dat genoeg info maar voor sommige kan het ook maar de helft van het verhaal zijn.
Redfield praat alleen over fosfaat/nitraat verhouding en aangzien ik niet boven de 15mg nitraat kan komen met de vissen zit je altijd in een risico zone, ideaal zou een hoog nitraat gehalte.
Ok dan praat Redfield over fosfaat/nitraat maar goed dat is niet alles wat blauwalg veroorzaakt.
Stilstaand water is een goede, stilstaand water hoop vervuiling, volle zon er op en je heb een accelerator vandaar dat je zo vaak niet buiten mag zwemmen in meertjes in de zomer.
Stil staan doen de meertjes elke dag van het jaar maar met de zon erop krijg je uitbraken.
In mijn bak sta verwarming nooit aan als ik dan de bak ook nog vol in de zon zou zetten gaat het dus nooit goed komen.
Blauwalg onze vriend die geen alg is heeft vele manieren om te verschijnen waar van vele nog steeds niet duidelijk zijn het blijft moeilijk om je bak altijd blauwalg vrij te houden.
Bij mij gebeurde het puur door de 10000kelvin lamp.
Ik denk dat ik het eens in een bakje water ga proberen met een enkele steen in de zon.
Verder begrijp ik dat het lastig is om info te vinden aangezien iedereen er vanaf probeer te komen.
Ik ga mn best doen om mn verlichting goed te krijgen misschien nog een tl erbij of t5 er in bouwen er gaat van de week in ieder geval 6500k in ipv 4500k.