Manier om felle LED lampen te dimmen?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Sinds ik mijn Juwel Rio 350 heb, met dus de nieuwe felle LED lampen, komt me daar toch een bak licht uit.
Veel te fel voor mij:D

Hoe kun je die lampen dimmen ?

Kun je er bijvoorbeeld pvc buizen omheen schuiven en zo het licht wat dimmen?

Of minder felle LED lampen kopen?
Maar ja,.....waar koop je die en passen alle merken wel in de lichtkap?

Of moet je dan eerst die Helialux van Juwel apart aanschaffen en kun je san misschien dimmen?
Of moet je dan eerst dimbare LED lampen kopen?

Kortom, ..... wie weet dat en wie heeft er tips of ideeën om die LED wat te dimmen?

( Het gaat geen plantenbak worden....er komen Sluierstaarten in.
Er komen alleen wat planten in zoals Javavaren, Echinodorus en Crypto's) .
 
Kan er geen controller tussen? Ook kan je flink drijvers gebruiken maar of de Sluiers die met rust laten betwijfel ik.
 
Te ingewikkeld en bovendien vervalt de garantie dan :D

Dan hou ik het wel gewoon zo :)
 
Garantie vervalt niet hoor
Je schakelt immers de hele unit uit kwestie van stekker er uit meer is het niet buizen er uit andere buizen er in vaak met opzet stuk
voeding van de led aansluiten op de buizen en klaar (voeding wordt bij de led geleverd of apart mee bestellen)
Bij de Helialux is het nog makkelijker Plaats de HeliaLux in het midden van de lichtkap, het deel waar de voor- en achterklep aan zijn bevestigd, en klaar is Tiny 25 :D:D
 
Is het ook, alleen moet je wel even (diep) in de buidel tasten.

Ja en na dat diepe in de buidel tasten zou ik hem vast diep in de kliko kunnen gooien ben ik bang:(. Bij mij moet het al gemonteerd zijn en werken want anders begin ik niet aan dat soort klussen:sorry:
 
Ja en na dat diepe in de buidel tasten zou ik hem vast diep in de kliko kunnen gooien ben ik bang:(. Bij mij moet het al gemonteerd zijn en werken want anders begin ik niet aan dat soort klussen:sorry:
Kom kom John je kan vast wel een stekker in het stopcontact doen toch
En bij die HeliaLux is het simpel tl/led unit er uit HeliaLux op de zelfde plaats er in kleppen er op en klaar
even stroom voorziening inpluggen en klaar is John :D:D
 
Ok dus het is enkel een kwestie van erin klikken zeg maar. Nou dat gaat denk ik nog wel goed:eek:
 

Terug
Bovenaan