Wat is er nieuw

Marina Aqua60 van audilover

• Onderwerp starter Onderwerp starter audilover
  • Startdatum Startdatum
A

audilover

Guest
Na wat hulp met het opstarten van mede forumers hierbij een foto-album van mijn aquarium.

Visbestand:
-6 Roodneuszalmpjes
-5 Kardinaal tetra's
-2 Vrouwtjes gup
-1 Mannetjesgup

Het aquarium is een aqua60 met afmetingen : 60x30x30cm
http://[URL=http://s1146.photobucket.com/user/Audilovertje/media/20170125_181944-1%201_zpsdh8411ei.jpg.html][ATTACH=full]126887._xfImport[/ATTACH][ATTACH=full]126887._xfImport[/ATTACH]
[IMG]http://[URL=http://s1146.photobucket.com/user/Audilovertje/media/20170125_181944-1%201_zpsdh8411ei.jpg.html][ATTACH=full]126887._xfImport[/ATTACH]

Ook ben ik vanaf vrijdag begonnen met een watervlooien kweek :

Nu heb ik de guppen sinds 25 januari in mijn aquarium zitten maar heb nog geen zwangere vrouwtjes gup gezien. Wat ik opzich raar vind omdat iedereen zegt dat guppen kweken als konijnen. Ik zal als ik thuis ben betere foto's van de guppen maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eeeeh, ik zie geen foto...😳

Edit, iemand was me voor😀

Edit: bedankt voor het melden heb het aangepast , foto's van de watervlooien komen nog.

Ik zie nu 1 foto, het totaaltje.😉

Mooi aquarium, mischien nog wat meer planten, en een achterwand?😉

Smaken verschillen en ik zou zelf die "beeldjes" er dus uithalen en er lekker wat mooie groene planten voor terug zetten. Maar de foto is nu duidelijk te zien hoor😉

Omdat ik mijn beginpost niet meer kan aanpassen hierbij de foto's van mijn watervlooien kweek en mijn guppen die sinds 25 januari geen tekenen van zwangerschap vertonen en kan ook nergens een zwarte stip zien...?

watervlooien kweek (foto's zijn niet scherper te krijgen met smartphone):
schZ8_szZUAg7UCkcwo4Z7OB_3aaJpQe.jpeg

Het blauwe bakje is met alle watervlooien de groene met een paar volwassenen waarbij eitjes zag zitten om te kijken hoelang het duurt dat de jongen groot worden.
Close up blauwe bakje:

Close up groene bakje :

Ik geef ze een paar druppels koffie melk totdat het water weer helder is. Zaterdag morgen zag ik tot mijn blijdschap al hele kleine watervlooitjes rondscharrelen in het groene bakje:smitten:

De foto's van mijn guppen :
Gup man:

Gup vrouw(en):

Volgens mij zie ik op de laatste foto bij een vrouwtje een gonopodium zitten :S In de winkel was het toch echt gup vrouw ...

@John de beeldjes vind ik er wel leuk instaan , wel wil ik proberen om de plantjes in een klein potje te doen zoals Sanneke dat heeft gedaan , dat vind ik er heel leuk uitzien!

de beeldjes vind ik er wel leuk instaan , wel wil ik proberen om de plantjes in een klein potje te doen zoals Sanneke dat heeft gedaan , dat vind ik er heel leuk uitzien!

Als je dat mooi vindt moet je dat ook zeker zo laten. Smaken verschillen nu eenmaal😉

Niks mis met spongebob :thumbs:

Ik zou er nog wat meer water indoen. En je roodneuszalmen zijn sterke zwemmers en hebben eigenlijk meer ruimte nodig. Ik zou deze inruilen voor nog een paar guppen (3?) en je kardinalen aanvullen tot 10 stuks, vinden ze fijn. De kardinalen zullen ook wat meer planten waarderen.

Niks mis met spongebob :thumbs:

Ik zou er nog wat meer water indoen. En je roodneuszalmen zijn sterke zwemmers en hebben eigenlijk meer ruimte nodig. Ik zou deze inruilen voor nog een paar guppen (3?) en je kardinalen aanvullen tot 10 stuks, vinden ze fijn. De kardinalen zullen ook wat meer planten waarderen.
Ik probeer ook al mijn roodneuszalmen een plekje ergens anders te geven , en bij mij trekken ze wel al hun baantje hoor 🙂

Je hebt geen vrouwtjes guppen zwemmen dus het is normaal dat er geen jongen geboren worden

Je hebt geen vrouwtjes guppen zwemmen dus het is normaal dat er geen jongen geboren worden
Ja had mijn bericht ook al op een facebook pagina gepost en blijkt dat ik 3 mannetjes gekregen heb. Ik hoop dat ik 2 mannetjes kan omruilen voor 2 vrouwtjes , weet niet hoe moeilijk de boerenbond doet ..?

Vrijdag naar de boerenbond gegaan en ze deden niet moeilijk , ze verontschuldigden zich zelfs omdat ze mannetjes hadden mee gegeven. Dus 3 vrouwtjes meegekregen waarvan 1 al hoogzwanger :
De dames:
xUKX0GKoowJ0mEZMCY4kymx_zsvx_4Vk.jpeg

De zwangere dame :

Ik kwam zaterdag middag van mijn werk af en dan even kijken in de bak, jawor mijn gup is mama geworden van 25 baby gupjes:

Ze lijken nog niet echt geïnteresseerd te zijn in het stof voer, gister ging het al iets beter.

Toen kwam ik erachter dat de (plastic) bak waar de baby's inzitten nog geen verlichting had , dus wilde ik al moeilijk doen met een stukje led strip maar liep gister in de action en kwam een relatief water dicht led balkje tegen voor €1.50 dus die meegenomen en gemonteerd:
De deksel :

het balkje :

En dan pak je 2 tieraps :

knip je de uiteinden af een zet je de deksel er weer op :

En dan is er opeens licht in het baby bakje 😉

Nu maar hopen dat alle baby's het overleven 😀

Help Users