M
Mark.K
Guest
Hey allemaal,
Na diverse bakken te hebben opgestart, tegenslagen gehad en diverse soorten vissen te hebben gehouden. Wilde ik toch weer graag een "planten" bak.
Dus besloten om geheel opnieuw te beginnen.
Hoe de Rio 400 tot stand is gekomen
Na een 60cm bakje te hebben gehad, overgestapt naar een Rio 125. Deze heeft een tijdje leuk gedraait. Maar wilde eigenlijk toch wel iets groter.
Toen een Juwel Panorama aangeschaft (2e hands). Helaas bleek deze bak lek te zijn. En op instorten te staan.
Dus wikken en wegen... Wat ga ik doen. Dus op naar de winkel. En voor een mooie prijs een nieuwe Juwel Rio 400 aangeschaft.🙄
De bak thuis. Nu het meubel in elkaar zetten.
Bak op z'n plek gebracht
Toen was de verlichting aan de beurt. gekozen voor led.
Wat spullen besteld, zodat de strips gemaakt kunnen worden.
Middels een stekker verbining, alle bekabeling van de leds netjes bij elkaar gebracht.
Om te beginnen, 5 strips van 1.40m. eens kijken of dat voldoende is.
Toen was de electra aan de beurt. Al die losse kabels.. werd er gek van. Dus een "controle kamer / schakelbord" gemaakt.
Bijna alles in de kast is zwart. Dus de witte schakelaars en stekkerdozen moesten ook zwart.
Wat bekabeling, zodat er ook stroom aanwezig is. Misschien wel zo handig.
Een beetje passen en meten, om te kijken of alles past en werkt.
Omdat ik nog geen ervaring (had) met CO2 in flessen, een Carbo Plus opgehangen om toch CO2 toe te voegen.
Toen weer een dagje op pad geweest. en weer wat nieuwe spulletjes gescoort.
De Chihiros Doctor.
Toen kon het "echte werk" beginnen. Eerst de pomp maar eens een opfris beurt gegeven. De rotor was vastgeslagen. Dit weer verholpen.
Oude bodem wassen, nieuwe spoelen en de bak vullen. Wat was de bodem smerig zeg.
Na diverse bakken te hebben opgestart, tegenslagen gehad en diverse soorten vissen te hebben gehouden. Wilde ik toch weer graag een "planten" bak.
Dus besloten om geheel opnieuw te beginnen.

Hoe de Rio 400 tot stand is gekomen
Na een 60cm bakje te hebben gehad, overgestapt naar een Rio 125. Deze heeft een tijdje leuk gedraait. Maar wilde eigenlijk toch wel iets groter.
Toen een Juwel Panorama aangeschaft (2e hands). Helaas bleek deze bak lek te zijn. En op instorten te staan.
Dus wikken en wegen... Wat ga ik doen. Dus op naar de winkel. En voor een mooie prijs een nieuwe Juwel Rio 400 aangeschaft.🙄
De bak thuis. Nu het meubel in elkaar zetten.
Bak op z'n plek gebracht
Toen was de verlichting aan de beurt. gekozen voor led.
Wat spullen besteld, zodat de strips gemaakt kunnen worden.
Middels een stekker verbining, alle bekabeling van de leds netjes bij elkaar gebracht.
Om te beginnen, 5 strips van 1.40m. eens kijken of dat voldoende is.
Toen was de electra aan de beurt. Al die losse kabels.. werd er gek van. Dus een "controle kamer / schakelbord" gemaakt.
Bijna alles in de kast is zwart. Dus de witte schakelaars en stekkerdozen moesten ook zwart.
Wat bekabeling, zodat er ook stroom aanwezig is. Misschien wel zo handig.
Een beetje passen en meten, om te kijken of alles past en werkt.
Omdat ik nog geen ervaring (had) met CO2 in flessen, een Carbo Plus opgehangen om toch CO2 toe te voegen.
Toen weer een dagje op pad geweest. en weer wat nieuwe spulletjes gescoort.
De Chihiros Doctor.
Toen kon het "echte werk" beginnen. Eerst de pomp maar eens een opfris beurt gegeven. De rotor was vastgeslagen. Dit weer verholpen.
Oude bodem wassen, nieuwe spoelen en de bak vullen. Wat was de bodem smerig zeg.
maar daar ga ik ook snel wat aan doen.