Wat is er nieuw

Mark2014's rekord600

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mark2014
  • Startdatum Startdatum
M

Mark2014

Guest
Hallo allemaal.

Vandaag begonnen om mijn bakje op te starten.
Drie weken geleden heb ik de achterwand erin geplakt en de af gelopen twee weken heeft de bak gedraaid met kool om eventuele giftige stoffen eruit te krijgen.

Op de bodem heb ik donker grind 1-2mm aangebracht en hoewel ik het eigenlijk donkerder verwacht had, vind ik het er wel natuurlijk uit zien.

Wat techniek betreft heb ik gewoon de standaard juwel dingen gebruikt alleen het nitraatspons vervangen door zo�n cirax korfje en de koolspons heb ik vervangen door een halve grove blauwe spons.

Voor de opstart heb ik snelgroeiende planten gehaald maar het is straks de bedoeling om een vol geplant aquarium te krijgen met vooral langzaam groeiende planten zoals crypto�s, mossen en varens, vanwege het beperkte lichtopbrengst van de lamp.

Als plantenvoeding heb ik profito en binnenkort ga ik nog kleibolletjes halen.

Hierbij de foto�s:

Totaalfoto
20141018_184254.gif

db0b60e3-c188-4c4b-bb6f-9f12059458b5.gif

20141018_184305.gif

20141018_184230.gif

20141018_184302.gif

Het grind aan de voorkant lijkt hoog maar er ligt echt maar net 1,5 cm.

Wat betreft vissen zit ik aan het volgende te denken:
13 vuurtetra's
3 tot 5 swellia lineota
3 japonica garnalen..

Dit is het voor nu.

Gr. Mark

Leuke bak Mark, ben benieuwd naar de foto's met de bewoners er in

Ziet er mooi uit zeker als het gaat groeien alleen zou ik die plant rechts voor wat meer van de ruit afhalen.

Bedankt voor jullie reaktie.
Planten staan nog niet op de juiste plek, dit is meer om de opstartfase door te komen.

Gr. Mark

Gisteravond weer een fotootje gemaakt.
Planten zijn heel iets gegroeid maar niks spectaculairs.

20141025_183327.gif

Gr. Mark

Ik zou zelf 10japonica garnalen nemen zie je ze ook meer
En wordt aan geraden via websites

Zit nog te twijfelen over de Japonica garnalen.
Ik denk dat 10 zowiezo teveel is in dit aquarium en denk dat ze ook te groot zijn om samen met de vuurtetra's te houden.Ben bang dat ze de vuurtetra's als tussendoortje gaan zien.
Zit al te kijken naar vuurgarnaaltjes maar die worden niet aangeraden met een juwel binnenfilter.

Gr. Mark

Vuurgarnaaltjes kunnen er gewoon in hoor, geen probleem.

Het kan zijn dat ze je filter in schieten en daar van alles gaan eten wat tussen je watten zit,of weet niet of het slim is maar anders een klein gaasje ervoor lijmen waar ze niet doorheen kunnen.

Bedankt voor jullie reakties.

Bij mij in de buurt worden veel vuurgarnaaltjes aangeboden, dus denk dat ik binnenkort maar eens een paar ga ophalen.
Met hoeveel zou ik mee beginnen?

Gr. Mark

Er wordt altijd aangeraden om vuurgarnalen met minimaal 10 te houden.

Leuke bak! Maar naar mijn mening zitten de sewellias te klein.! verder leuke bak 🙂

Ja leuke bak hoor. Ik lees dat die Sewellia 5 cm wordt dus in een 60cm zou dat toch net kunnen??
Ik zie ze regelmatig in dit soort bakjes voorbij komen.

Het is een groepsvisje, maar wel een territoriaal visje. In zo'n bakje kunnen ze elkaar niet uit de weg. Ook is de inrichting niet erg geschikt voor ze.

Japonica's zitten liever met meer exemplaren.

Hi bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik had al begrepen dat sewellia's niet echt geschikt zijn, mede doordat ze van flinke stroming houden.
De japonica's worden toch vuurgarnaaltjes.

Gr. Mark

Gisteren heb ik de eerste bewoners gekocht, 25 vuurgarnaaltjes zwemmen vrolijk rond in het bakje.
verder een stuk hout voorzien van wat mos en anubias en een mosbal gekocht.
Ook al wat plantjes gesnoeit,
Het geheel staat er allemaal nog rommelig bij maar tot op heden nog weinig (opstart)alg te zien.

20141108_191906.gif

Gr. Mark

Vandaag weer wat nieuwe bewoners gekocht.

Ik heb 15 vuurtetra's aangeschaft.
Hele leuke maar erg drukke visjes.

Mijn bestand op dit moment is dus 20 vuur gaarnaaltjes en 15 vuur tetra's.

Zou hier nog wat bij kunnen en zo ja wat is dan nog leuk om bj te voegen?

gr Mark

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan