M
Mark2014
Guest
Hallo allemaal.
Vandaag begonnen om mijn bakje op te starten.
Drie weken geleden heb ik de achterwand erin geplakt en de af gelopen twee weken heeft de bak gedraaid met kool om eventuele giftige stoffen eruit te krijgen.
Op de bodem heb ik donker grind 1-2mm aangebracht en hoewel ik het eigenlijk donkerder verwacht had, vind ik het er wel natuurlijk uit zien.
Wat techniek betreft heb ik gewoon de standaard juwel dingen gebruikt alleen het nitraatspons vervangen door zo�n cirax korfje en de koolspons heb ik vervangen door een halve grove blauwe spons.
Voor de opstart heb ik snelgroeiende planten gehaald maar het is straks de bedoeling om een vol geplant aquarium te krijgen met vooral langzaam groeiende planten zoals crypto�s, mossen en varens, vanwege het beperkte lichtopbrengst van de lamp.
Als plantenvoeding heb ik profito en binnenkort ga ik nog kleibolletjes halen.
Hierbij de foto�s:
Totaalfoto
Het grind aan de voorkant lijkt hoog maar er ligt echt maar net 1,5 cm.
Wat betreft vissen zit ik aan het volgende te denken:
13 vuurtetra's
3 tot 5 swellia lineota
3 japonica garnalen..
Dit is het voor nu.
Gr. Mark
Vandaag begonnen om mijn bakje op te starten.
Drie weken geleden heb ik de achterwand erin geplakt en de af gelopen twee weken heeft de bak gedraaid met kool om eventuele giftige stoffen eruit te krijgen.
Op de bodem heb ik donker grind 1-2mm aangebracht en hoewel ik het eigenlijk donkerder verwacht had, vind ik het er wel natuurlijk uit zien.
Wat techniek betreft heb ik gewoon de standaard juwel dingen gebruikt alleen het nitraatspons vervangen door zo�n cirax korfje en de koolspons heb ik vervangen door een halve grove blauwe spons.
Voor de opstart heb ik snelgroeiende planten gehaald maar het is straks de bedoeling om een vol geplant aquarium te krijgen met vooral langzaam groeiende planten zoals crypto�s, mossen en varens, vanwege het beperkte lichtopbrengst van de lamp.
Als plantenvoeding heb ik profito en binnenkort ga ik nog kleibolletjes halen.
Hierbij de foto�s:
Totaalfoto
Het grind aan de voorkant lijkt hoog maar er ligt echt maar net 1,5 cm.
Wat betreft vissen zit ik aan het volgende te denken:
13 vuurtetra's
3 tot 5 swellia lineota
3 japonica garnalen..
Dit is het voor nu.
Gr. Mark