Wat is er nieuw

marmerkreeft eten en inrichting

• Onderwerp starter Onderwerp starter kreeftenfokker
  • Startdatum Startdatum
K

kreeftenfokker

Guest
Hallo,
Mijn 2 marmerkreeften zijn allebij zwanger en ik heb ze in een apart bak gezet met verwarming en zonder pomp, kan dat ? maar ik weet niet precies wat ze moeten eten en hoe ik ze in leven moet houden, en wat de kleintjes moeten eten. Zou iemand mij dat kunnen vertelen

Groeten. jelle

Dat kreeften in het water moeten zitten is eigenlijk dus een beetje het enige wat je weet grof gezegt...
Dieren in een bak houden zonder filter is mogelijk maar dan moet je precies weten waar je mee bezig bent en dat is dus niet het geval en de kans is groot dat ze het niet gaan overleven zo bij je.

Kreeften eten zo goed als alles maar het makkelijkste is om een potje speciaal voer voor ze te halen en een filter te regelen,tot die tijd regelmatig een beetje water verversen.
Als de kleintjes er zijn kan je ook wat voer verkruimelen voor ze maar de kans is groot dat moeders de kleintjes zelf zal opeten.

Hoe groot is de bak waar ze zitten en wat heb je voor bodem en eventueel andere dingen?

Is natuurlijk verstandiger om volgende keer eerst info op te doen voor je dieren neemt.

De kreeftjes zijn net uit de eitjes gekomen ik hen ze een tijdje apart gezet en ik heb ongeveer al een half jaar kreeften alleen dit is de eerste keer dat ze zwanger zijn geweest, en gewoon kreeftenvoer heb ik ook alleen dat paken ze niet ik heb ergens gelezen dat ze ook gekookte komkomers eten en water ververs ik wel ja

Dan had je toch ook al een half jaar kunnen weten dat ze tweeslachtig zijn en dus op een gegeven moment eitjes konden krijgen lijkt me maar is een ander verhaal.

Pas op met dingen doen die je ergens leest want niet alles is altijd zo handig.
Als je komkommer kookt wordt het snot waardoor je water heel snel in kwaliteit achteruit gaat dus je kan beter een rauw stukje geven want daar kunnen ze toch met hun scharen stukjes van maken.

Bedankt voor de tip maar het lijkt mij niet egt lochisch dat ze haar eigen jongen opeet want ze doet er wel erg voorzichtig mee en ik heb al een half jaar een andere kreeft maar geen marmerkreeft toen ik de marmerkreeft heb gekocht heeft de verkoper mij verteld dat ze 2slachtig waren

Ok op die manier,nou sorry Jelle dat ik dan net heb gedaan alsof je niet weet waar je mee bezig bent maar kreeg dat idee ff vanwege je startpost.

Dat wordt dan nog wat want straks zit je met 100.000 kreeften! 😉

Maar ff voor de duidelijkheid,ze eten dus niet het speciale voer en eten nu dan al een half jaar zo goed als enkel gekookte komkommer?

Nee ik heb zelf nog een andere kreeft maar die eet wel altijd het standaard voer maar mijn marmerkreeften zitten meestal aan de planten wat te eten en die marmerkreeften heb ik nu pas 2 weken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan