Wat is er nieuw

Marsilea crenata ervaringen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raekz
  • Startdatum Startdatum
R

Raekz

Guest
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze plant? Ik kan op internet vrij weinig informatie vinden, buiten de standaard latijnse benamingen e.d. en wat losse flarden van oude forum posts.

Ik heb het idee om een lowtech tank op te zetten op kantoor. Als bodem wil ik ADA Soil gebruiken en de marsilea crenata gebruiken als bodembedekker. Ik heb wel gevonden dat het kennelijk een goede vervanger is voor de beruchte HC en Glosso, daar die het enkel goed doen met co2 toevoeging. Een vereiste is wel dat er een behoorlijke hoeveelheid licht is, ik zit zelf te denken om hiervoor dan LEDs te gebruiken. Natuurlijk zal het sneller/voller groeien met co2, maar aangezien het een lowtech tank moet worden, is dit niet echt een optie. Er zal ook flamemoss inkomen, dit is gelukkig niet echt een veeleisend plantje dus ik verwacht hier ook geen problemen mee.

Verder zit ik natuurlijk met het filter en verwarmings gedeelte.
Via een ander forum heb ik een bak gezien die enkel licht gebruikt, geen verwarming en geen filter. Als bodem wordt daar ook ADA gebruikt en als bodembedekker HC. Wellicht dat het gebruik van osmose water hierin een grote rol speelt? Een ontzettend mooie tank naar mijn mening, de paar garnalen die er in rond lopen komen ook erg mooi uit.

Kortom;

- ADA Soil als bodem
- Marsilea Crenata als bodembedekker, wat uiteindelijk tapijt moet gaan vormen
- Flamemoss op hout gebonden
- Vuurgarnaaltjes, voortplanting zal zonder verwarming (denk ik) niet gebeuren.

Is het de moeite waard om hier wat tijd in te steken? Ik heb vrijwel alle benodigdheden, m.u.v. Marsilea Crenata.

Is hey probwren waard Raekz !

Je koopt het als een klaver 4 maar eenmaal in de onderwatervorm is het een heel ander plantje, welke geschikt is voor de voorgrond. Allemaal kleine steeltjes met 1 blaadje eraan

Ah, duidelijk. De informatie die ik tot nu toe gevonden heb, zegt inderdaad dat het plantje zonder co2 maar met voldoende licht, wel de bodem compleet bedekt. Ik ga de poging gewoon wagen, zoals ik zei, nagenoeg alle spullen heb ik toch nog liggen.

Heb jij de plant zelf gehad Bartman?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan