Mascha&Ivo in de wereldwijde rimboe


M

Mascha&Ivo

Guest
Ons nieuwe gezelschapsbakje :D

Alvast wat feiten op een rij:

Aquarium
80*35*50

Filtratie
JBL e701

Verlichting
1x 28W T5 JBL Solar Tropic Ultra
1x 28W T5 JBL Solar Color Ultra

Bodem
filterzand

Decoratie
bealgd achterwandje
kienhout
kariboe

Flora
Microsorum pteropus
Ludwigia sp. 'mini super red'
Vallisneria spiralis
Anubias barteri var. 'nana'
Nymphaea lotus var. 'red'
Cryptocoryne retrospiralis
Vesicularia montagnei
Helanthium tenellum
Pistia stratiotes

Fauna
03x Betta - Bokito en zijn dames
11x Puntius hexazona - 'teigetjes'
10x Corydoras sp. 'Black Venezuela'
02x Rineloricaria sp. (L010a)

Waterwaarden
pH; 7,5
KH: 6
GH: 10
NH3/4: 0
N02: 0
NO3: 10
PO4: 1
(bij benadering)

Bovenstaande is zoals het er nu voor staat. Wijzigingen zullen zich gegarandeerd nog voordoen.

M&I
 
Zozo, En waar lopen,eten en slapen jullie dan?
 
Wat een werk halen jullie op je hals, maar we wachten geduldig op de :foto:
Ik vind een hobby leuk, maar pffff wat een werk allemaal voor jullie, het gaat niet om 1 bak :rolleyes:
 
0001qt26.gif


q1IzCZqB8Yn78l97lPBtN_YM7svnu3I7.jpeg




13-09-17-04_zpsc0669bc2copy_zpse06430ff.jpg


Bokito is vandaag 1 jaar oud
 
Jaaa, gefeliciteerd! :D Mis ik z'n verjaardag, boehoe... Maar je zou 'm een kusje geven van me, h�? :p

- Mascha
 
Hahahahaha, nou gefeliciteerd Bokito ;) :daisy:
 
En nog altijd een gezonde, sterke vis en een echte rokkenjager, hihi :daisy:

- Mascha
 
Goed he?! :D
 
Mooi beestje, maar had bij jullie eigenlijk wel een wild type Betta verwacht :) Duiken regelmatig op in de handel en daarmee niet onmogelijk om aan te komen ;)
 
Smaragdina staat op de verlanglijst, maar Bokito wensen we alle goeds toe ;)
 
Betta coccina zit momenteel bij Ruinemans ;) Maja tot die tijd eerst Bokito en zijn dames een mooi leven geven en dan staat er weer iets anders op de stocklijst ;)
 
Precies :)


Al moet ik zeggen, een smaragdina of imbellis past in dit bakje beter dan een coccina (waarvan we een koppeltje hebben zitten in Zuidoost-Azi�)
 
George kwam ook van Armin :)
 
2014-03-05-01_zpsc4cd8c28.jpg
 
niks aan...stomme bakken van jullie allemaal :p :D

(je weet wie het zegt en wat ze echt bedoeld h� ;) )
 
Heel mooi hoor!
 
super gaaf hoor, vind die tak met planten zo gaaf.

en trek je maar niks aan van Jane die heeft nog bloed in dr alcohol volgens mij hahahaha
 
Mascha&Ivo zei:
Mooi die hexazona's, die zullen het vast en zeker naar de zin hebben met deze inrichting.

Ziet er goed uit! Het 'kitsch' gevalletje ligt er ook nog in zie ik :D
Wat voor Cryptocoryne (? in het midden met het smalle blad) is dat trouwens?
 
Gave bak zeg!
erg mooi sfeertje..
 
Rene B zei:
Mooi die hexazona's, die zullen het vast en zeker naar de zin hebben met deze inrichting.

Ziet er goed uit! Het 'kitsch' gevalletje ligt er ook nog in zie ik :D
Wat voor Cryptocoryne (? in het midden met het smalle blad) is dat trouwens?
De teigetjes (de hexazona's dus :p ) zijn ook zo leuk! Ze komen echt naar je toe gezwommen (ik denk dat er dan 'eten, eten, eten...' in hun kleine koppies omgaat, maar toch, haha), zijn naar alles nieuwsgierig, ze groeien goed, de heren komen mooi op kleur... vind het een leuke aanwinst geweest!

Even denken, hoe heette die crypto ook alweer... Zo even aan Ivo vragen, die weet het misschien nog wel. Het het kitschgevalletje blijft lekker liggen ja, staat wel leuk, hahaha. :p Voordeeltje van dat dit bakje geen �cht biotoopje is, haha.

- Mascha
 
Och, ik vind het wel leuk zo'n schedel (zolang het niet zo'n lelijke namaak mensen- of apenschedel is) erin. Zoals in jullie bak is hij mooi verstopt tussen de planten, dan valt hij ook niet zo op.

De hexazona's zijn inderdaad enorm leuk. Ik heb de mijne eens vergeleken met een filmpje van de eerste dag (iets meer dan een jaar geleden) en het is een wereld van verschil. De eerste dag waren het echt nog magere, kleurloze ukken. De mannen zijn nu felrood en de vrouwen donker oranje, prachtige vissen.
 
Cryptocoryne retrospiralis. Er is wel enige onduidelijkheid over, omdat we hem kregen van iemand die het ook niet precies wist. Cryptocoryne balansae is ook langsgekomen als optie, maar daarover is onduidelijk of het een andere soort of misschien ondersoort van de retrospiralis is (Cryptocoryne retrospiralis var. balansae). Hoe dan ook, leuk plantje. Veel verstand ervan hebben we niet, maar we verdenken hem ervan aan het vermeederen geslagen te zijn: uitloper?. Dus als iemand het weet: zegt het maar, is dit een uitloper of iets dergelijks?

Bokito en de hexazona's combineert ook geweldig. Bokito heeft zich netjes voorgesteld en vermeldt wie de baas van de bak is en ging toen weer zijn ding doen :)
 
Tis toch ook een geweldige baas ook die Bokito
 
Ik vind het een geweldig leuke bak, mooie vissen, leuk ingericht en Bokito is een plaatje :thumbs:
 
Zeer nice inderdaad
 
Wow nice!
 
Wat een creativiteit ! Jullie hebben er oog voor, super!
 
Mooie rimboe.
Die cryptocoryne is wel een heel leuk plantje en als je eens wat teveel aan uitlopers hebt..(hint)...hahaha
 
Het aanblik vanavond:

2014-03-16-01_zps14f6916c.jpg


M&I
 
Prachtige foto van een even prachtige bak.
 
gezellig bakkie hoor
 

Terug
Bovenaan