Mascha&Ivo in West-Afrika


Ik probeerde een pb te sturen hierover maar dat lukte niet. Wil via deze weg laten weten dat ik interesse heb in de bak en de kast.

Groetjes, Meghan
 
Die zit niet vol... maar het is al geregeld. Dank voor je hulp maar was niet nodig.
 
Onze nieuwe West-Afrika bak: komt rechts van de Zuid-Amerika bak, met ertussen een mooie grote plant :D

Alvast wat feiten op een rij:

Aquarium
80*35*45

Filtratie
Interne Juwel filter of Aquael Turbo 500

Verlichting
2x 18W T8 Philips 840

Bodem
zwart zand merkloos (Hornbach)

Decoratie
Lavastenen achterwand
spiderwood

Flora
Anubias barteri var. 'nana'
Anubias barteri var. 'coffefolia'
Anubias gracilis
Bolbitis heudelotii
Ceratophyllum demersum
Crinum calamistratum/natans
Nymphaea lotus var. 'green'/var. 'red'
Vallisneria spiralis
Pistia stratiotes / Ceratopteris cornuta/thalictroides

Fauna
10x Epiplatys annulatus
12x Poropanchax normani
??x Desmocraris trispinosa
06x Aphyosemion sp.
08x Hymenochirus boettgeri

Waterwaarden
pH; 7,5
KH: 6
GH: 10
NH3/4: 0
N02: 0
NO3: 10
PO4: 1

De bak staat nog niet, dus nog niet alles is zeker. Bijvoorbeeld het filter. Normaal zijn we geen fan van een intern filter, maar achter een zelfbouwwandje is misschien wel goed te verbergen. De verlichting kan ook nog wijzigen naar eenmaal 840 en eenmaal 865. Onder flora staat nu eerder een lijstje van een aantal soorten die we in gedachten houden dan dat het een definitieve eerste inrichting wordt. Alles onder het kopje fauna is een eerste 'grove schets' van het bewonersbestand. Waterwaarden zijn bij benadering wat er uit de kraan zal komen. E.e.a. is dus nog 'in progress'.

M&I
Wat waren de verhoudingen van M en V van dit vissenbestand ivm agressief naar elkaar?
 
Is toch wel jammer dat leden dan toch verdwijnen of stil worden
Maar je leven gaat verder voor iedereen best mogelijk dat ze gestopt zijn met de hobby.
 
Is toch wel jammer dat leden dan toch verdwijnen of stil worden
Maar je leven gaat verder voor iedereen best mogelijk dat ze gestopt zijn met de hobby.
Ik heb nog een keer via pb of mail contact gehad en had had meer te maken ook met de drukte van destijds en de studie dacht ik. Van stoppen van toen geen sprake in elk geval.
 
Is toch wel jammer dat leden dan toch verdwijnen of stil worden
Maar je leven gaat verder voor iedereen best mogelijk dat ze gestopt zijn met de hobby.

Ja inderdaad, zij hadden zulke mooie bakken en aangezien ik ideeën en informatie op wil doen kon ik hun raad wel bebruiken.
 

Terug
Bovenaan