Ik heb na lang aarzelen en wat algenfrustraties eindelijk besloten om toch de Juwel Rio 350 te houden, en na een grondige herinrichting met redelijke makkelijke planten en een landschap een pvcbuizenstelsel, zodat de vissen zich kunnen verstoppen, komen daar de volgende vissen in:
Pseudocrenilabrus nicholsii (1m en 2-4v)
Sturisoma aureum 2 stuks
slakken
Melanotaenia. pseudoincinnus OF
Melanotaenia utcheensis (Utchee creek) OF
Glossolepis dorityi lake Jaigum
Tussen deze 3 regenbogen moet ik nog kiezen, ik ben in gesprek met iemand van de regenboogvereniging en ga naar een meeting.
Daarnaast wil ik er een schol dithervissen bij zetten, en mijn voorkeur gaat uit naar:
Aphyocharax anisitsi (oftewel de roodvinzalm)
Heeft iemand van jullie ervaring met deze vis? Zijn ze bijv inderdaad makkelijk na te kweken? Zijn ze erg schuw? En alles wat jullie erover kwijt kunnen/ willen.
Verder worden corydorassen afgeraden bij deze cichliden, en zit ik voor de cleaningcrew (naast de sturisoma's en de slakken) te denken aan garnalen. Maar daar heb ik dus géén ervaring mee.
Ik heb redelijk hard water, in de winter ongeveer 22C, in de zomer, afhankelijk van het weer kan de temperatuur oplopen tot een graad of 28C. pH ligt tussen 7 en 7,5.
Wat raden jullie me aan voor deze bak met deze bewoners?
Pseudocrenilabrus nicholsii (1m en 2-4v)
Sturisoma aureum 2 stuks
slakken
Melanotaenia. pseudoincinnus OF
Melanotaenia utcheensis (Utchee creek) OF
Glossolepis dorityi lake Jaigum
Tussen deze 3 regenbogen moet ik nog kiezen, ik ben in gesprek met iemand van de regenboogvereniging en ga naar een meeting.
Daarnaast wil ik er een schol dithervissen bij zetten, en mijn voorkeur gaat uit naar:
Aphyocharax anisitsi (oftewel de roodvinzalm)
Heeft iemand van jullie ervaring met deze vis? Zijn ze bijv inderdaad makkelijk na te kweken? Zijn ze erg schuw? En alles wat jullie erover kwijt kunnen/ willen.
Verder worden corydorassen afgeraden bij deze cichliden, en zit ik voor de cleaningcrew (naast de sturisoma's en de slakken) te denken aan garnalen. Maar daar heb ik dus géén ervaring mee.
Ik heb redelijk hard water, in de winter ongeveer 22C, in de zomer, afhankelijk van het weer kan de temperatuur oplopen tot een graad of 28C. pH ligt tussen 7 en 7,5.
Wat raden jullie me aan voor deze bak met deze bewoners?