Meerdere Algeneters


R

Robin_KLF

Guest
Goedemorgen,

Ik heb een juwel lido 120, met naast wat andere vissen, 2 Ancistrussen.
Kunnen hier ook nog andere algeneters bij? Of bij 1 soort houden? Nog tips? (bijv. Siamese algeneter?)

Alvast bedankt

Rob
 
Vertel eerst eens wat er allemaal in zit.
 
5x rode rio, 7x kardinaaltetra, 2x ancistrus, 3x japonica garnaal
 
Goedemorgen,

Ik heb een juwel lido 120, met naast wat andere vissen, 2 Ancistrussen.
Kunnen hier ook nog andere algeneters bij? Of bij 1 soort houden? Nog tips? (bijv. Siamese algeneter?)

Alvast bedankt

Rob

Ik heb een siamese algeneter in mijn juwel rio 125 led . De siamese algeneter is een zeer actieve zwemmer en heeft een bak van minimum 200 a 300 l nodig heeft voor echt op zijn gemak te zijn. Ik ben nu bezig met het zoeken naar een nieuw en groter aquarium voor deze vis.
 
Grote kans dat je ancistrussen al te groot worden, de siamese algeneter doet dit sws. Je bak is maar 60x40, niet veel bodemoppervlak dus. Zou eens kijken naar een mooie school in de middenlaag of met een zandbodem iets van corydoras. Maar weet niet wat je al hebt zwemmen

edit; zie net de andere berichten. Eerst een grote bak, dan pas kijken naar een andere vis is mijn mening. Dan zit je niet met een vis die gaat vergroeien als je toch niet groter kunt gaan
 
Grote kans dat je ancistrussen al te groot worden, de siamese algeneter doet dit sws. Je bak is maar 60x40, niet veel bodemoppervlak dus. Zou eens kijken naar een mooie school in de middenlaag of met een zandbodem iets van corydoras. Maar weet niet wat je al hebt zwemmen

Corydorassen hebben een zandbodem nodig begreep ik? heb helaas een grindbodem.
Ancistrussen zitten nu paar maand in, heel klein er in gekomen, zijn nu een cm of 4-5.
Bestand nu zoals hierboven:

5x rode rio, 7x kardinaaltetra, 2x ancistrus, 3x japonica garnaal
 
Ik zou geen Siamese nemen. ik vind ze echt Kl**tz*kk*n, mijn eigen ervaring.

Volgens mij zou Ancistrus in een Lido 120 wel nog kunnen. het zijn geen actieve zwemmers. als je maar genoeg hout en schuil plekken hebt dan is het denk ik wel goed.

Ik zou iig geen algeneter erbij doen.
 
Ik zou geen Siamese nemen. ik vind ze echt Kl**tz*kk*n, mijn eigen ervaring.

Volgens mij zou Ancistrus in een Lido 120 wel nog kunnen. het zijn geen actieve zwemmers. als je maar genoeg hout en schuil plekken hebt dan is het denk ik wel goed.

Ik zou iig geen algeneter erbij doen.

Dit is dan wel opvallend, ik lees eigenlijk op heel veel sites dat het een vredelievende vis is, en goed kan in combinatie met andere vissen.
Ook lees ik dat het de koning onder de algeneters is en makkelijk te houden, maar dat is dus niet zo blijkt bij jou?
 
Dit is dan wel opvallend, ik lees eigenlijk op heel veel sites dat het een vredelievende vis is, en goed kan in combinatie met andere vissen.
Ook lees ik dat het de koning onder de algeneters is en makkelijk te houden, maar dat is dus niet zo blijkt bij jou?
Ancistrus is een vredelievende vis ja, naar andere toe. Het is/kan territoriaal zijn naar andere Mannetjes ancistrus. mits goed gehuisvest.

Maar siamese algeneter zijn in mijn ogen nare vissen. maar dat is hoe ik ze heb meegemaakt. ben blij dat ik ze een ander thuis kon geven.
 
Ancistrus is een vredelievende vis ja, naar andere toe. Het is/kan territoriaal zijn naar andere Mannetjes ancistrus. mits goed gehuisvest.

Maar siamese algeneter zijn in mijn ogen nare vissen. maar dat is hoe ik ze heb meegemaakt. ben blij dat ik ze een ander thuis kon geven.

Mijn siamese algeneter durft wel eens achter mijn labeo aan te zitten..
 
Zijn er naast de siamese algeneter, die hierboven dus blijkbaar afgeraden wordt, nog andere mooie mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie ideeen.
 
Zijn er naast de siamese algeneter, die hierboven dus blijkbaar afgeraden wordt, nog andere mooie mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie ideeen.

Een Vietnamese algeneter vind ik ook wel nog mooi. https://www.gdaquarium.nl/a-28219682/tropische-vissen-database/sewellia-lineolata-algeneter-saigon/
Een naaldmeerval zal niet echt een algeneter zijn maar hij eet wel puntalg ( heeft wel een aquarium nodig van minimum 1 meter 20) https://www.aquainfo.nl/artikel/farlowella-acus-naaldmeerval/
 
Ik raad al die algeneters af! Al helemaal in een bak van 60cm. Zoals eerder gezegd zijn het als ze wat ouder zijn echte rotzakken tegenover andere vissen. Verder is de naam algeneter misleidend. Ze eten alleen algen als ze jong zijn en daarna nog maar sporadisch. Gaat dus echt je aquarium niet schoonhouden. Met een andere ancistrus zou ik ook oppassen. Verschillende rassen en dan vooral de mannetjes vallen elkaar aan. Ook hier beperkt die kleine bak je.Kun je wat mij betreft voor wat meer van die Japonica's gaan. 3 is weinig of je gaat voor een toplaagvis. 1 vrouwelijke gourami. Geen koppel.
 
Ik raad al die algeneters af! Al helemaal in een bak van 60cm. Zoals eerder gezegd zijn het als ze wat ouder zijn echte rotzakken tegenover andere vissen. Verder is de naam algeneter misleidend. Ze eten alleen algen als ze jong zijn en daarna nog maar sporadisch. Gaat dus echt je aquarium niet schoonhouden. Met een andere ancistrus zou ik ook oppassen. Verschillende rassen en dan vooral de mannetjes vallen elkaar aan. Ook hier beperkt die kleine bak je.Kun je wat mij betreft voor wat meer van die Japonica's gaan. 3 is weinig of je gaat voor een toplaagvis. 1 vrouwelijke gourami. Geen koppel.

Goerami's hou je toch best in een koppel of als harem? ( vrouw, vrouw en man? )
 
Ik raad al die algeneters af! Al helemaal in een bak van 60cm. Zoals eerder gezegd zijn het als ze wat ouder zijn echte rotzakken tegenover andere vissen. Verder is de naam algeneter misleidend. Ze eten alleen algen als ze jong zijn en daarna nog maar sporadisch. Gaat dus echt je aquarium niet schoonhouden. Met een andere ancistrus zou ik ook oppassen. Verschillende rassen en dan vooral de mannetjes vallen elkaar aan. Ook hier beperkt die kleine bak je.Kun je wat mij betreft voor wat meer van die Japonica's gaan. 3 is weinig of je gaat voor een toplaagvis. 1 vrouwelijke gourami. Geen koppel.
Ancistrus kan gewoon hoor.
 
Goerami's hou je toch best in een koppel of als harem? ( vrouw, vrouw en man? )

Klopt. Maar niet in een bak van 60 cm. Dat is teveel. En bij alleen een koppel in een bak van 60cm weet ik uit eigen ervaring dat die vrouw dan te weinig rust krijgt. Zeker wanneer die man het op zijn heupen krijgt. Een vrouwtje kan prima alleen en is minder territoriaal. Dan wel een wat kleine Gourami. Een colisa lalia of een honggourami. Misschien is de beste tip nog wel om gewoon het geld wat je aan vissen zou spenderen gebruiken om een groter aquarium te kopen.
 
Ancistrus kan gewoon hoor.

Ik weet het niet. Ik heb ooit twee verschillende soorten mannetjes gehad in mijn aquarium van 60cm. Altijd mot met elkaar. Net zo lang tot de zwakste van de twee het begaf (nadat staart en vinnen ernstig beschadigd waren) Die bak is gewoon te klein om elkaar uit de weg te blijven. Vrouwen+ man kan echter wel volgens mij.
 
En dan in een maand , 50 erbij.
 
En dan in een maand , 50 erbij.

Ja daarom dus beter niet nog een ancistrus denk ik, Al zullen die rode rio's snel zijn om de eitjes op proberen te eten.
 
Die komen er niet bij. hij beschermd ze.
graven een kuiltje, leggen een kluit eieren.

en dan kon IK de de 1.20 m helemaal leeghalen. ook 60 jongen.

Konden er gelijk uitblijven, die vraten de eieren van de sturisoma aureum op. in 1 tel.

tot 3 x toe.
 
DSC_0001.JPG
 
Zitten nu 2 naaldmeervallen bij. die doen niets.
 
Sturisoma's vind ik ook mooi. Een kennis heeft er een en die is misschien wel 20cm. Misschien neem ik die nog wel ooit in een bak als ik ooit een twee meter krijg! Beetje jammer van die eitjes want met die jongen kun je vast veel mensen blij maken.
 
Heb nu meer bakken, bij mij zijn ze ook 20 cm.
en steeds kleiner.
 
Ik weet het niet. Ik heb ooit twee verschillende soorten mannetjes gehad in mijn aquarium van 60cm. Altijd mot met elkaar. Net zo lang tot de zwakste van de twee het begaf (nadat staart en vinnen ernstig beschadigd waren) Die bak is gewoon te klein om elkaar uit de weg te blijven. Vrouwen+ man kan echter wel volgens mij.
2 vrouwtjes? Kan gewoon.
 
2 vrouwtjes? Kan gewoon.

Ja maar dan moet je dus wel weten dat het vrouwen zijn. Jij kweekt dus jij zal het snel kunnen zien, maar in de gemiddelde LFS weten ze van toeten nog blazen en zijn de visjes zo jong dat een gewij ook nog niet ontwikkeld is. Ik dacht namelijk zeker een vrouw te krijgen. Bleek dus een man. Voor de leek is dit echt niet te doen. Of je moet een oudere vis nemen.

+ hij heeft natuurlijk al 2 acistrus in een 60 cm bak.
 
upload_2019-6-1_16-28-28.jpeg

dit is en man. een vrouwtje heeft dat niet.
 
Bekijk bijlage 274009
dit is en man. een vrouwtje heeft dat niet.

Ja maar nu de vraag hoe je het ziet voor dat het gewij ontwikkeld is. Ik kreeg zo'n kleine vis dat het pas later een man bleek. Of is de enige optie wachten of een meer volwassen vis kopen.
 

Terug
Bovenaan