Meerdere vissen identificatie nodig :)


XBlubX

Well-known member
Lid geworden
19 december 2013
Berichten
111
Locatie
Rheden
Zoals in een foto-album benoemd ben ik bezig om de aquariums op mijn werkplek (middelbare school) aan te pakken in deze coronatijden. Ik heb vandaag goede en minder goede foto's kunnen nemen van de huidige bewoners. Alleen nu heb ik jullie nodig om nou precies erachter te komen welke vissen hier rondzwemmen.

Vis 1: (met vinrot???) Zwemmen met zn 4tjes
1586957235810.png


Vis 2: 2 stuks
1586957292243.png


Vis 3: 5 stuks, sommige hebben een wit puntje op de bovenste vin
1586957336899.png


Vis 4: tsja algeneter/l-nummer maar welke?
1586957439802.png



alvast bedankt!
 
1 de Zwarte Neon Tetra
3 Roze tetra
 
Laatst bewerkt:
1. is een keizertetra volgens mij.
En 3 is een ancistrus.
 
1. is een keizertetra volgens mij.
En 3 is een ancistrus.

Ja dat zal vis 1 zijn denk ik en 2 de zwarte Tetra want die vinnen zijn anders zover ik kan zien. Ik dacht even dat 1 en 2 dezelfde waren. De bouw van vis 2 is anders zoals ik het kan bekijken.
 
3 lijkt ook wel op Hyphessobrycon bentosi. Waarin verschilt hij van de roze tetra? Of zijn dat dezelfde?
1 dacht ik ook Keizertetra.
 
3 lijkt ook wel op Hyphessobrycon bentosi. Waarin verschilt hij van de roze tetra? Of zijn dat dezelfde?
1 dacht ik ook Keizertetra.

Dezelfde denk ik Nicole:

 
Algeneter is een L156 man
 
1) Nematobrycon palmeri - Keizertetra, Man en nee heeft voor zover ik kan zien geen vinrot
2) (geen idee)
3)Hyphessobrycon rosaceus, een jonge man
4)Ancistrus cf. cirrhosus
 
1) Nematobrycon palmeri - Keizertetra, Man en nee heeft voor zover ik kan zien geen vinrot
2) (geen idee)
3)Hyphessobrycon rosaceus, een jonge man
4)Ancistrus cf. cirrhosus
En nr 2 is een vrouwelijke Inpaichthys kerri.
 
En nr 2 is een vrouwelijke Inpaichthys kerri.
die ziet er dan niet zo goed uit. Zou die geterroriseerd kunnen worden door de N. palmeri? Dat kunnen naar verluid onderling wel ettertjes zijn.
 
Voorzover ik weet staat N. palmeri niet bekend als agressief naar andere vissen, wèl is het een echte scholenvis en 4 stuks is erg weinig.
En dat laatste geldt ook voor H. bentosi, en voor I. kerri.
Dat die laatste het niet geweldig doet zou wel eens kunnen komen doordat ze maar met z'n tweeën zijn; dan voelen zich niet veilig, worden schuw en verliezen mogelijk de concurrentie om het voer van de keizertetra's en roze tetra's.

Ik ken de maten van deze bak niet, maar als het erin past zou mijn advies zijn de keizertetra's en de roze tetra's uit te breiden naar 10 of 12 stuks en voor de Inpaichthys kerri een beter onderkomen te zoeken.
 
Bedankt allemaal voor de antwoorden. De bak is 80 x 50 x 60.
Voor nummer 2 zal ik zorgen voor een nieuw huisje. Dat de andere uitgebreid moeten worden, dacht ik al. Wel fijn om nu precies te weten welke dit zijn zodat ik de bak voor ze geschikt kan maken.
 
De 3 soorten die overblijven kunnen prima bij elkaar, en als er genoeg planten en schuilplekken (hout, stenen) zijn is de bak al gauw geschikt.
Maar in 80 cm. zou ik de scholen tot 9 of 10 stuks beperken. Misschien zouden een paar appelslakken er ook nog wel leuk bij zijn, geweldige schoonmakers die het water niet belasten.
 
Dat die laatste het niet geweldig doet zou wel eens kunnen komen doordat ze maar met z'n tweeën zijn; dan voelen zich niet veilig, worden schuw en verliezen mogelijk de concurrentie om het voer van de keizertetra's en roze tetra's.
zo bedoelde ik het meer, slecht uitgelegd van me
 

Terug
Bovenaan