Wat is er nieuw

Meerval combineren met andere vissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Katy707
  • Startdatum Startdatum
K

Katy707

Guest
Ik heb een bak zonder verwarming.
Temperatuur is 22 tot 23 graden.

Gewoon normaal ingericht met wat hout, plantjes en zandbodem.

Hij draait nu vanaf a.s. zaterdag twee weken in.

Toekomstige bewoners gaan enkele Sluiers worden en wat slakjes.

Het is een aqua van 120 cm lang en dik 250 liter.

Nu is mijn vraag of er een Algeneter of Meerval is, die te combineren is met Sluiers.
En die wel lief is voor de toekomstige Sluiers.

Hij mag best groot worden, maar dat worden mijn Sluiers ook, dus ik ben benieuwd wat er eventueel mogelijk is.

Grotere meervallen vervuilen veel, houdt hier rekening mee. Daarnaast heeft niet iedereen positieve ervaringen met bijv. Ancistrus en sluiers (zouden snachts op vissen willen zitten). En ook corydoras zijn niet aan te raden, deze hebben een stekel in hun rugvin. Soms willen sluiers, al dan niet per ongeluk, een corydoras inslikken die dan blijft hangen in de bek.

Ik heb zelf even Gastromyzons erbij gehad, dat ging opzich wel goed. Iets anders zou ik zo
even niet weten.

Ik zou geen grote bijvis kiezen, maar alle liters houden voor de sluiers.
vind je appelslakken niet leuk erbij? 😀

Meervallen vragen ook vrij schoon water.

Zou ik niet bij sluiers zetten.

Ik ook niet.

Sluiers vragen ook schoon water dus daar zie ik geen probleem, maar met name de grotere meervalsoorten vervuilen erg veel. Die extra vervuiling kan je niet gebruiken in een sluierbak met interne filter.

Een groepje Corydoras barbatus zou denk ik wel in je bak passen, is een leuke en mooie meervalsoort en die kan op wat koeler water zitten.

corydoras barbatus vraagt een periode van ongeveer 15 tot 17 graden, in een kamer is dit meestal niet haalbaar 😉

Er komen geen Cory's bij.

Gastomyzon / Beaufortia lijkt me we grappig, maar denk niet dat de inrichting van de bak daarvoor geschikt is.

En het is waar dat als de Sluiers er eenmaal zijn, dat die alle ruimte nodig zullen hebben 🙂

Appelslakjes komen er sowiezo in 🙂

Scleromystax barbatus (voorheen Corydoras barbatus) is een soort die van nature leeft in snelstromende beekjes. Ook is deze wel een koelere periode nodig dan 22 graden constant. Als je dat kunt doen en ervoor kunt zorgen dat je veel stroming in je bak hebt, dan is het een aanrader. Maar dan wel oppassen dat je niet te veel mannen neemt. Onderling schijnen ze erg agressief te zijn namelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=1DC74hKXq0E

Hetzelfde leefomgeving als de Scleromystax barbatus:
http://www.youtube.com/watch?v=ZmuBF-UR8VU

Aangezien je zegt Sluiers te gaan houden, zou ik de gok niet durven. Volgens mij waarderen de sluiers een stroomversnelling namelijk niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan