Meerval?


B

Brian_84

Guest
Iemand een idee welke soort dit is?
761BADEC-DCEB-4AE7-B877-FB031D668BE6.jpeg
761BADEC-DCEB-4AE7-B877-FB031D668BE6.jpeg
 

Bijlagen

  • F8FB9C55-71DB-42A0-B4F8-87B8F835D0BD.jpeg
    F8FB9C55-71DB-42A0-B4F8-87B8F835D0BD.jpeg
    134 KB · Weergaven: 90
Garra flavatra? Oftewel panda garra? Thans lijkt erop
 
Yes dat is de panda garra. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Ik denk inderdaad ook aan een Garra. Maar de kleur en tekening lijken niet op de foto's die ik van G. flavatra heb gezien.
Of misschien toch Garra flavatra sp. 'Birma'?
 
Ik denk inderdaad ook aan een Garra. Maar de kleur en tekening lijken niet op de foto's die ik van G. flavatra heb gezien.
Of misschien toch Garra flavatra sp. 'Birma'?
Panda garra's kunnen veel kleur verliezen naargelang hun gemoedstoestand. Dit gebeurt bijv tijdens vervoer, bij onrust/gevaar of wanneer ze met een soortgenoot knokken om de dominantie.

Dat de panda's in de foto nauwelijks gele banden vertonen is dus heel normaal. :)

Ik ken geen sp Birma trouwens? Ze komen sowieso uit Birma/Myanmar. Er zwemmen daar een aantal andere garrasoorten rond, misschien doelde je daarop. Die lijken inderdaad wel eens op panda's. Maar je zult ze zelden of nooit in de winkel zien.
 
Ik zag op de site van Verduijn Cichlids een foto die verdacht veel op die van TS lijkt, en dit is de soortnaam die daarbij wordt genoemd.
 
Ok! :)

Is jammer genoeg niet meer terug te vinden. Het zou me niets verbazen als ze die naam gebruikten uit onwetendheid. Als ik zo kijk naar hun beschrijvingen voor de g. flavatra en de g. rufa, klopt er wel meer niet van wat ze zeggen. Ach, je moet je website ergens mee opvullen he.
 
Bedankt allen.
Ik heb de informatie doorgegeven aan mijn collega en is ook tot besef gekomen dat hij deze te klein houd.
Hij heeft meteen een grotere aquarium aangeschaft.
 
Fijn om te horen! :)
 

Terug
Bovenaan