Wat is er nieuw

Meningen nieuwe lay-out(s)

daand

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2021
Leeftijd
21
Ik ga nieuwe inrichting maken voor mijn UNS 45u(45x28x28cm). Ik heb wat oude en nieuwe stukken hout en ben even aan het spelen geweest. Het idee wordt om een low maintenance scape te maken (dus geen tapijtje 😉 ). Nu twijfel ik een beetje tussen verschillende lay-outs en zou graag jullie advies willen qua welke jullie het best vinden en welke aanpassingen ik zou kunnen maken. Qua stenen ga ik zoeken naar jade stones, omdat die in het thema gaan passen met de rest van mijn plannen met dit bakje. Welke vinden jullie het beste?
1)

IMG_8832.jpeg

2)
IMG_8829.jpeg

3)
IMG_8830.jpeg

Het is echt supersnel opgezet en de bak is nog wat vies dus dit is totaal niet de finale opzet. Welke vinden jullie beter en wat zou ik moeten aanpassen?

Alvast bedankt!

De eerste zou ik doen zodat je erom wat planten kwijt kan.

Ik vind ze allemaal leuk.

Zit je Daan nu gek te maken want voor je het weet haalt ie er 2 bakjes bij :DD ;))
Zou maar eens goed kunnen als ik niet oplet xD.

Ik deel jullie meningen ook wel in dat ik de eerste misschien wel de leukste vind maar de inspiratie voor deze bak is deze foto de laatste twee zijn misschien eenvoudiger om een driehoek lay-out mee te maken.
IMG_8775.png

Ik ben altijd meer voor de asymmetrische opstelling, aangezien symmetrisch snel saai wordt. Maar met je plantenkeuze is dat wel te ondervangen (dus donkere en lichte planten en bladvormen, zodanig neer zetten dat het geheel niet symmetrisch meer is.)
Maar gelukkig verschillen smaken nog altijd.
Het is ook nog van belang waar in de ruimte je je bakje zet. Die schuine takken trekken je blik naar rechts, dus is het mooi om daar ruimte te hebben en en niet een blinde hoek in te kijken (bijv).

Ik ben altijd meer voor de asymmetrische opstelling, aangezien symmetrisch snel saai wordt. Maar met je plantenkeuze is dat wel te ondervangen (dus donkere en lichte planten en bladvormen, zodanig neer zetten dat het geheel niet symmetrisch meer is.)
Maar gelukkig verschillen smaken nog altijd.
Het is ook nog van belang waar in de ruimte je je bakje zet. Die schuine takken trekken je blik naar rechts, dus is het mooi om daar ruimte te hebben en en niet een blinde hoek in te kijken (bijv).
Hij komt op een platte muur in mijn studentenkamer naast de deur. De ‘open’ kant is dan gericht naar de leefruimte. Ik twijfel echt hard over de opstelling haha.

Ik deel jullie meningen ook wel in dat ik de eerste misschien wel de leukste vind maar de inspiratie voor deze bak is deze foto de laatste twee zijn misschien eenvoudiger om een driehoek lay-out mee te maken.Bekijk bijlage 392604
Zoiets is ook mooi maar daar werkt men meer met planten op het hout en verder niet. Zo is de keuze on soorten een beetje beperkt vindt ik, maar smaken verschillen.

Zoiets is ook mooi maar daar werkt men meer met planten op het hout en verder niet. Zo is de keuze on soorten een beetje beperkt vindt ik, maar smaken verschillen.
Ja ik vind het meestal ook mooier met wat variëteit maar het doel is wel echt om low maintenance te gaan. Matig veel CO2 op met minimaal doseren en mijn lamp heel zwakjes. Bestand wordt een enkele betta en clean up. Om de twee weken een tapijt moeten trimmen ben ik best klaar mee haha.

Ik vind dit op zich mooi gedaan omdat de uitstekende takken door al die planten minder opvallen. Maar meestal vind ik het wat onnatuurlijk ogen als takken naar boven wijzen, maar dat is puur persoonlijke smaak. Ik zou ze eerder omlaag laten gaan om boomwortels na te bootsen.

Ik deel jullie meningen ook wel in dat ik de eerste misschien wel de leukste vind maar de inspiratie voor deze bak is deze foto de laatste twee zijn misschien eenvoudiger om een driehoek lay-out mee te maken.Bekijk bijlage 392604

image.jpg

Net nog wat liggen knutselen. Met deze lay-out zou ik een mooie driehoek compositie kunnen maken denk ik. Het grootste deel zou dan bedekt worden door javavaren, bolbitis, anubias, bucephalandra en mos.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 2
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan