Wat is er nieuw

MenM's bakkies

• Onderwerp starter Onderwerp starter MenM
  • Startdatum Startdatum
Goed eten is nodig Marjan want straks heb je niet voldoende energie om alles goed te volbrengen😉

Goed eten is nodig Marjan want straks heb je niet voldoende energie om alles goed te volbrengen😉

Ja, dat dacht mannetje gourami ook tssss

Trouwens John, je snapt toch wel wie hier altijd het harde werk moet doen? 🙂 Ik zal hem straks nog een boterham brengen 🙂

Hierbij 2 foto's van onze zieke betta Chester. Die verblijft momenteel in zijn 2sterren kuuroord.

IMG-20190419-WA0001.jpg

IMG-20190419-WA0000.jpg

Mooi, met dat strandje zo:thumbs:

En als ik een mening mag geven, dat stuk ''hout'' rechts voorin valt een beetje buiten de boot, is iets te recht/strak

Mooi, met dat strandje zo:thumbs:

En als ik een mening mag geven, dat stuk ''hout'' rechts voorin valt een beetje buiten de boot, is iets te recht/strak

Die mening mag je zeker geven 🙂

We zijn nog aan het kijken of we het ergens anders kunnen leggen. Het is hout voor de jonge garnalen en het moet in de buurt van eten liggen.

Morgen weer een dag 🙂

Nu nog de rest van de garnalen vangen in de bakken waar de planten en decoratie hebben gelegen. Ik denk dat Marco er al wel zo'n 200 uit gehaald heeft, vanaf een mm of 3 🙂

Erg geslaagd zo hoor, dat zeker.

Die garnalen zijn er idd altijd meer dan je denkt, daar kwam ik ook achter toen ik laatst mijn kleine bak heb leeg gemaakt, ik bleef ze vangen:help:

Hij is ze nu aan het vangen uit de bak van de Riccia Fluitans. Te klein voor een fijn netje 🙂
We hadden zelden kleine garnaaltjes die we zagen, maar sinds de Riccia en het cactushout is het helemaal los hier, de bak is bezaaid met klein geel spul. Fantastisch.

Ziet er goed uit! Kan dat chollahout niet half onder de plant? Da's ook het enige wat wat onnatuurlijke lijkt in de bak, verder erg gaaf!

Ik zou dat Chollawood zelf juist in het midden leggen maar ja smaken verschillen en het ziet er weer leuk uit Marjan.

Ik zou dat Chollawood zelf juist in het midden leggen maar ja smaken verschillen en het ziet er weer leuk uit Marjan.

Als we dat midden in de bak leggen dan verliest het zijn functie bij ons. Het is voor ons een schuilplaats voor de heel kleine visjes, en het moet dus veilig bereikt kunnen worden. Een beetje als dat een vogelvoederplaats of badje beter functioneert/vogels trekt met coniferen of andere struiken ernaast.

Ons mannetje gourami is dol op garnaaltjes hebben we ontdekt. Als Marco ze gisteren terug plaatste in de bak lag hij echt op de loer. Nadat het misging blokte Marco hem met het netje tot de garnaaltjes op een veilige plek waren. En ze duiken gelijk op het cactushout, de riccia en de sterretjesplant af, sorry ik weet de officiële naam niet.

Maar we gaan kijken naar de suggesties.

Wat betreft hoe het eruit ziet, dat is voor ons altijd dubbel. We zijn niet goed met aqua-scaping en met mooie opzetten die ik hier in jullie bakken zie. Ik was vroeger al niet goed met tekenen 🙂
Wij richten de bak in op een manier die met voor ons zo makkelijk mogelijke planten zo goed mogelijk voor de waterkwaliteit en de vissen is. En hout voor de garnalen.

We hebben gisterenavond weer erg lang zitten kijken naar de beestjes in de bak. We hadden voor 1 keer het licht lang aangelaten. En dan zie je de tetraatjes feest vieren met hun nieuwe parasol (de anubia}, de gourami's hun nieuwe terrein verkennen, en blijkbaar goedkeuren, heel bijzonder om te zien die 2 samen. De uit 2 bakken samengevoegde corydorassen in groepjes door de bak gaan, en de samengevoegde Japonica garnalen het hout poetsen. En dan voelen we ons reuze rijk.

De komende dagen staan de 2 andere bakken op het programma. De Betta en de kogelvis gaan van bak wisselen. De Betta krijgt het stuk hout met Anubia en Javavaren dat ik voor de Rio180 had gekocht.

Verder alleen veranderingen in garnalen en slakken. De Japonica garnalen en de corydorassen zijn dus uit de nieuwe kogelvisbak. En verder moeten we daar de slakken nog zoveel mogelijk uithalen. We hebben er geen moeite mee dat hij slakken eet, maar wat er teveel inzit wordt alleen maar verwond/gedood. Dat vinden we sneu, onnodig en niet juist. Dus, vandaag is red de slak-dag.
In die bak doen we onze verzameling vuurgarnaaltjes. We hebben de afgelopen tijd garnaaltjes bij hem geïntroduceerd en dat gaat goed. We denken dat dat kan veranderen, maar voor nu is het fijn dat we een vorm van schoonmakers en leverancier van vers voer bij hem kunnen houden. Mocht hij de volwassen garnaaltjes gaan verwonden dan plaatsen we ze terug in een aparte kweekbak. Maar we dachten dat ze in 120ltr een kans moesten hebben, en het schoonhouden zou ideaal zijn.

Duhhh, niet schuilplaats voor de visjes maar voor de garnaaltjes natuurlijk. Maar 4 minuten over tijd om het bericht aan te passen 🙂

Duhhh, niet schuilplaats voor de visjes maar voor de garnaaltjes natuurlijk. Maar 4 minuten over tijd om het bericht aan te passen 🙂
Wie weet komen er ook nog een keer jonge visjes die willen schuilen 😉

Wie weet komen er ook nog een keer jonge visjes die willen schuilen 😉

Wie weet, ze zijn druk genoeg geweest vannacht 🙂

Maar, ik ben bang dat de temperatuur nog wat laag is, en dat de omstandigheden niet optimaal zijn.
Dus ik denk dat het bij goede bedoelingen blijft 🙂

IMG-20190420-WA0000-01.jpeg

En the day after, kraakhelder, nu 🙂

Aangezien de nieuw-opgestarte ellende meestal pas iets later begint, genieten we van het moment 🙂

IMG_20190420_115435-02.jpeg

Ziet er nu in elk geval goed uit Marjan en ik zal duimen voor je dat dit zo blijft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan