Met spoed hulp ivm plotselinge dode goudvissen


Angelica

New member
Lid geworden
30 april 2024
Berichten
1
Leeftijd
40
Hallo allemaal,
Bij de vijver van mn ouder zijn sinds 4 weken extra vissen geplaatst. Waaronder 1 goudwinde.

Uiteraard kwam de reiger en een hoop zijn er op gegeten. Toen zagen we alleen dat we de vissen vonden in de vijver zonder kop!

Nu wordt het nog vreemder: we hebben de vijver leeg gehaald, 9 kub dank u wel. Schoon. We dachten misschien zit er een beest in.. kikkers zitten er ook in.
We dachten zelfs nog aan een schildpad …
Opnieuw opgestart. Vissen er in, net eroverheen dus hij kan nu exht niet prikken.
Ging een week goed.

Nu vinden we wederom 1 goudvis zonder kop. Opvallend is dat de schubben verder niet beschadigd zijn.
Letterlijk bij alle vissen missen we de kop.

Iemand een idee voor de dader??
Foto heb ik maar zal ik niet uploaden..
 
Zal wel iets van een kat zijn. Onze kat vind het ook leuk om alleen de kop van een muis eraf te bijten.
 
Ja dat snap ik nog maar ja om de kop eraf te bijten met de kop van de kat dan toch door het net? Tja ik heb er geen ervaring mee want onze kat is netjes opgevoed;)
 
Ja dat snap ik nog maar ja om de kop eraf te bijten met de kop van de kat dan toch door het net? Tja ik heb er geen ervaring mee want onze kat is netjes opgevoed;)
Een vis zal zelf niet zijn kop verliezen dus zie dat dan als enigste optie.
 
Ik zit meer aan een bunzing of marter te denken. Een kat lijkt me minder waarschijnlijk en een reiger vreet de hele vis op, niet alleen de kop.
 

Terug
Bovenaan