Wat is er nieuw

Metalen frame kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ego
  • Startdatum Startdatum
E

Ego

Guest
Hallo allemaal,

Net nieuw op dit forum.
Ik wil een nieuw aquarium kopen met de maten van 200x70x70 of misschien wel 200x80x80.
Bij de speciaalzaken kun je ook een metalen frame kopen maar deze zijn nog vrij prijzig.
Kan iemand mij hiermee helpen? Wat zijn de kosten van een metalen frame van 200x70 en 80 hoog? Of 200x80 en 80 hoog.

Bij voorbaat dank.

Ik zou zeggen..informeer eens bij een Metaalbedrijf of een Lasbedrijf (Constructiebedrijf) uit de buurt (zie bedrijvengids)

Suc6

misschien dan wel zo handig om je locatie toe te voegen

groet

jaap

Wat noem je prijzig ?

Een degelijk gelast frame van die maten kost toch wel 200 a 250 euro .
Dus geen kokertjes van 1,5mm dik .

Bekijk de 2 m prijzen.
massief vierkant - IJZERSHOP

stalen massief vierkant 6x6mm. warmgewalst, LxB = 6x6mm transportgewicht:
0.59 kg referentie: 110.001. � 1,78 per 2 meter (� 1,47 excl. BTW). bestellen ...
www.ijzershop.nl/62-massief-vierkant

Ja dat buig je met de handen,en met lassen trekt dat enorm. meer werk om het weer strak te maken,dan het lassen op zich.

Moet het per se metaal zijn? Ik weet van diverse mensen dat zij voor een 200x60x60 aquarium zelf een houten frame hebben gemaakt, meen met steigerhout Onder andere Gertbl op dit forum.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Moet het per se metaal zijn? Ik weet van diverse mensen dat zij voor een 200x60x60 aquarium zelf een houten frame hebben gemaakt, meen met steigerhout Onder andere Gertbl op dit forum.

~ Ivo

Het stijgerhout wat Gert gebruikt is volgens mij alleen voor de mooiigheid. Niet zeker waar het frame van is gemaakt. Maar een houten frame kan inderdaad wel 😉

Ik weet wel iemand die bak, onderstel en automatische waterverversing kan maken... Wel weet ik niet wat die vraagt kwa prijs 😉

Mondeo zei:
Ja dat buig je met de handen,en met lassen trekt dat enorm. meer werk om het weer strak te maken,dan het lassen op zich.

Verkopen ze koppelstukken voor.Kunststof.

Bij veldhuis vroegen ze daar 750 euro voor. Dat vind ik wel prijzig.

Ik vind het wel een idee om het zelf te maken. Ik vroeg me idd af of het aquarium niet te zwaar zou worden voor een houten frame. thx

Check eens in Kerkdriel (Frager aquariumbouw dacht ik).
Tik op marktplaats in aquariumbenodigdheden Kerkdriel in en deze komt naar voren.

Van die laatste ook 2 frames gekocht , niks mis mee .
Het laswerk is wel van mindere kwaliteit tov een professionele lasser .
Echter is het frame zeker stevig genoeg .
Als je daar koopt best vooraf aangeven in welke koker je het frame wilt .
Toch zeker een koker van 30x30 voor 2 meterbak met 6 poten .
Beter is 35x35 of 40x40 .

De link van het houten frame is ook zeer goed , heb er zelf ook zo een gemaakt , dat staat als een huis .
Wel belangrijk is dat je het hout mooi laat afschaven zodat alles ook echt dezelfde maat heeft .
Ik heb het me daar heel makkelijk in gemaakt en bij de houtboer alles wat een vaste maat was op maat laten zagen (zoals poten en liggers) , de tussenbalken maak je dan zelf van lengte .
Voordeel : alles is 100% haaks gezaagd , de kostprijs voor het zagen is te verwaarlozen , misschien 10 a 15 euro .
Die gasten hebben dat zo gepiept met die gecomputeriseerde zaagtafels .

Het nadeel van hout vind ik de dikte van de balken,
wil je er een grote potfilter of bioloog onder zetten ben je ivm nodige plaats beter af met een metalen frame.

nadeel van balken vind maar eens een aantal rechten balken bij gamma en dat soort zaken is het huilen met de pet op
je zult al bij een locale timmerman met een vlakbank iets moeten regelen
daarnaast zie je soms constructies voorbij komen waar bij je denkt nou moet het allemaal zou zwaar en grof
zeker als je de kasten van bv juwel bekijkt
495951flipper34_0_82_kast_vision_450.jpg

Kast Vision 450 max. belasting 1200 Kg

simpel maar sterk

kan dus ook met gewoon plaat materiaal

groet

jaap

Mondeo zei:
6x6 massief is niet geschikt. Staat is in mm maten.

STALEN KOKER 30x30x2 mm
(hoogte x breedte x wanddikte)

transportgewicht: 3.50 kg
referentie: 101.105

� 8,68 2 meter
(� 7,17 excl. BTW)

Aantal:

Verbindingsstukken Handy Tube, contructie snelbouwsysteem ...

Vliegenhorprofielen � � Wielen � � Glasklemmen � � Siersmeedwerk � � Magneten � �
Rubbers � � Kunststoffen � � Bevestigingsproducten � � Trekveren en Drukveren.
www.metaalwinkel.nl/handy+tube.kw -

flipper34 zei:
nadeel van balken vind maar eens een aantal rechten balken bij gamma en dat soort zaken is het huilen met de pet op
daarnaast zie je soms constructies voorbij komen waar bij je denkt nou moet het allemaal zou zwaar en grof

simpel maar sterk

groet

jaap

Dan moet je ook niet naar de Gamma gaan voor hout maar naar een echte houthandel.

HandyTube.nl

Deze kunststof koppelstukken zijn leverbaar met en zonder stalen binnenkern.
De koppelstukken met staalkern hebben een zeer hoog draagvermogen en zijn ...
www.handytube.nl/ -

Ludger zei:
Dan moet je ook niet naar de Gamma gaan voor hout maar naar een echte houthandel.

Inderdaad , en je zal naar alle waarschijnlijkheid nog goedkoper uit zijn en mooier hout in je handen .
Geldt eigenlijk zowat voor alles .
Je kan daar wel goed katten in zakken kopen 😀

Ludger zei:
flipper34 zei:

simpel maar sterk

groet

jaap

Ja, of ze daar goed hot hebben.

Bij Gamma moet je gewoon even zelf uitsorteren.
Heb je heus goed hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan