Topicstarter
Topicstarter
Gast08
Guest
Hygrophila Siamensis staat in beide bakken omdat het groeit als een dolle.
Duidelijk ik herkende deze niet.Hygrophila Siamensis staat in beide bakken omdat het groeit als een dolle.
Bekijk bijlage 83775 Bekijk bijlage 83776
Inderdaad, zo'n bak had ik dus. Metalen frame met stopverf. Kennis moest je ophalen bij iemand uit de buurt waarbij je nooit wist of hij ook niet maar wat gokte. Maar je bouwde langzamerhand wél een eigen ervaring op waar je (soms) nu nóg wat aan hebt!Ja geen. Co2 maar ook geen easy carbo of profito. Al die mooie tests en meters waren er ook nog niet.
Inplaats van siliconen kit stopverf.
Vissen kocht je bij een hobby kweker in zijn schuur.
Maar vooral geen internet om er met andere over te ouwe mutsen.
Andere tijden dus.
Dit is volgens mij een Hygrophila corymbosa Siamensis. Een corymbosa ondersoort dus. Dit zijn planten die flink kunnen en willen groeien. Ik heb ze zelf ook, niet de Siamensis variant. Eigenlijk zijn het planten die ook wel in wat harder meer alkalisch water groeien. Als je er wat meer licht opzet blijven ze compacter, zo merk ik, maar het kunnen forse planten worden.Hygrophila Siamensis staat in beide bakken omdat het groeit als een dolle.
Bekijk bijlage 83775 Bekijk bijlage 83776
Dit is volgens mij een Hygrophila corymbosa Siamensis. Een corymbosa ondersoort dus. Dit zijn planten die flink kunnen en willen groeien. Ik heb ze zelf ook, niet de Siamensis variant. Eigenlijk zijn het planten die ook wel in wat harder meer alkalisch water groeien. Als je er wat meer licht opzet blijven ze compacter, zo merk ik, maar het kunnen forse planten worden.
Sterrenkruid moet vaak naar de submerse vorm maar ik heb hem zelfs in een nano staan en daar gaat ie ook wel lekker.
Ik heb de stricta. Voor sterrekruid doet de waterhardheid er niet echt zoveel toe. Wel houden ze van licht! Dus het hangt een beetje van je bak af hoe snel of ze 'aanslaan".Klopt helemaal Ben. Weet jij toevallig welke jij hebt? Er bestaat onder andere een giant, een compact, een stricta vorm. Heb jij misschien een foto hoe hij in jouw bak groeit?
Ik vind het echt makkelijke planten, misschien te makkelijk omdat hij mijn bakken begint over te nemen maar dat komt omdat ik het blijf bijplaatsen dus eigen schuld.
Een plant waar ik meer van had verwacht is het sterrenkruid, ik hoop dat die nog gaat aanslaan. Klopt het dat die even tijd nodig heeft om op gang te komen?
Ja ik snap niet waarom die bij mij slecht opstart. Ik had verwacht dat het net als guppengras (najas) zou reageren en dus gewoon zou gaan, zonder het afbreken wat bij guppengras snel gebeurt. Maar zo wil braziliaanse klimop bij mij ook niet.
Misschien ga ik toch wat Ben voor stelde nog minder waterwissels doen. Misschien dat die 2 toch graag in hogere Nitraatwaarden willen leven. Door de waterwissels nu durft het Nitraat hier soms terug te vallen naar 10.
Ik redeneer nu nog dat een Nitraat van 10 na een wissel betekent dat het opneembaar is en voldoende aanwezig maar misschien werkt dat niet zo en moet ik hem stabieler op 20-25 proberen te houden?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.