Meten is weten zeeaquarium topic


babysnake

Well-known member
Lid geworden
22 januari 2010
Berichten
8,766
Leeftijd
55
Locatie
Lier Belgie
Welke waterwaarden en waarmee meten jullie ze.
Het is een onderwerp waarover gediscussieerd kan blijven worden. Je kan vermelden welk de voor- en nadelen van bepaalde setjes vind.
Zelf test ik
Salinity met de H2Ocean refractometer.
Po4: Red sea
Kh, CA en Mg met salifert.
Gewoon omdat deze setjes mij aangeraden werden door ervaren hobbyisten.
 
Ik meet salinity met een refractometer, no3, kh, ca en mg met Salifert en po4 met Hanna phosforus ulr checker.

Ik heb ook wel eens test van colombo gebruikt maar vindt bijvoorbeeld no3 van colombo lastig af te lezen.
 
Ik heb ook een refractometer en heb een salifert test voor de no3 en verder gebruik ik Colombo voor de ca,mg,kh. De po4 meet ik met de testset van RedSea en dan de Pro uitvoering.
 
Tijd terug :)
kH salifert , soms red sea
Mg red sea
Ca salifert en red sea
NO3 salifert
PO4 hanna fotometer c203 , dus geen checker .
NO2 hanna fotometer c203
Al de rest maandelijks ATI of Triton

Van de week best grote kweek nemotjes gezien bij hobbyist , dan kriebelt het zeewater toch weer efkens .
 
Ik heb ook wel eens test van colombo gebruikt maar vindt bijvoorbeeld no3 van colombo lastig af te lezen.

Dat is waar en dat zie je bij veel meer testen en verschillende merken en een druppeltest is dan ook niet meer dan een indicatie natuurlijk. Hier is het vaak iets meer dan 5 mg maar minder dan 10mg dus ja zeg het maar dan he.
 
Salinity h2o refrecteter
No3, kh, ca en mg: Red Sea
Po4: hanna phosporus ulr.

Wat mij opvalt bij de hanna is dat als je 3x dezelfde buisjes gebruikt je 3 andere resultaten krijgt. Wel is waar minimaal, maar toch.
 

Terug
Bovenaan