De temperatuur in mijn bakken staat ingesteld op 25C.
Dat is al een hele toer om ze in iedere bak/bakje zo in te stellen.
Ik dacht van de week bij een waterwissel dat het water uit de kraan inmiddels wel wat koeler was geworden dus dat maar even meten.
Bleek dat het nog steeds rond de 25C was dus kraan open en vullen maar.
Ik zag echter bij het water vullen de temperatuur in de bak zelf naar beneden lopen en dacht dat die nieuwe precisie thermometer waarmee het kraantjeswater was gemeten niet zo heel precisie was.
Dan maar eens kijken hoe het met de andere meters was, ijken van een thermometer is lastig maar vergelijken moest dan de oplossing zijn.
Nou, daar valt nog wel iets van te zeggen.
Op de ene met de gele achtergrond gaven de meeste wel dezelfde temperatuur aan die ook de digitale meter aangaf.
Iets afwijken kan het altijd maar bijna 5 graden C vond ik wel wat veel.
Kijk de verschillen en huiver.
Dat is al een hele toer om ze in iedere bak/bakje zo in te stellen.
Ik dacht van de week bij een waterwissel dat het water uit de kraan inmiddels wel wat koeler was geworden dus dat maar even meten.
Bleek dat het nog steeds rond de 25C was dus kraan open en vullen maar.
Ik zag echter bij het water vullen de temperatuur in de bak zelf naar beneden lopen en dacht dat die nieuwe precisie thermometer waarmee het kraantjeswater was gemeten niet zo heel precisie was.
Dan maar eens kijken hoe het met de andere meters was, ijken van een thermometer is lastig maar vergelijken moest dan de oplossing zijn.
Nou, daar valt nog wel iets van te zeggen.
Op de ene met de gele achtergrond gaven de meeste wel dezelfde temperatuur aan die ook de digitale meter aangaf.
Iets afwijken kan het altijd maar bijna 5 graden C vond ik wel wat veel.
Kijk de verschillen en huiver.