Wat is er nieuw

Micranthemum micranthemoides. Ervaring?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CharliesAngel
  • Startdatum Startdatum
C

CharliesAngel

Guest
Hooi!

Aangezien ik niet veel over houden en planten van dit struikje kan vinden dus vraag ik het maar hier. Wie heeft er een Micranthemum micranthemoides in zijn bak staan? Hoe doet ie het? Hoe heb je hem geplant en is het een makkelijkere plant?

Thanks alsvast 🙂
Mijn bak is trouwens 60-30-30. Met een Glow Sunlight planten lamp erin.

Ik heb hem staan en het is zeker geen gemakkelijke plant.

Heeft veel licht nodig anders gaat hij snel naar de hoogte groeien, moet worden gesnoeid om de hoogte in toom te houden, heeft graag Co2 en voeding bij de wortels.

Vermeerderd zichzelf door over de bodem verder te kruipen naar het licht toe.

Dus als je hem te dicht bij de voorruit plant zal hij graag naar links en naar rechts groeien, dus zeker wat verder naar achter plaatsen om een mooi veldje te krijgen.

Ahh oke, ik heb hem en wat mos besteld bij aquaplants, ik heb veel licht maar geen Co2 , zit wel aan te denken..

Gaat dat lukken denk je? Heb wel bodemvoeding die ik erin kan doen.

Afwachten, soms doen planten het bij de een wel en de ander niet of moeizaam, het ligt aan alle omstandigheden.

Naja dan gaan we het gewoon proberen, mocht het niet lukken jammer dan. Ik ga denk ik toch een kleine co2 instalatie probere. Maar pas ndat mijn bak op orde is. Als het niet lukt probeer ik het dan wel nog eens 🙂

Ik heb hem bij me garnalen in osmose water zonder plantenvoeding, heb alle leem en lateriet in de bodem. Wel heel veel licht en doet het super bij mij ook me HC.

Ik heb toch voor de zekerheid een CO2 systeem aangeschaft, jeetje wat zijn die duur..
Nu heb ik in ieder geval alles wat planten op zich nodig hebben, Voeding, licht en Co2 dan kan het bijna niet meer mis gaan toch 🙂

Je zou zeggen van niet, maar we gaan het horen van je over een aantal weken.
Succes.

Kan iemand mij toevallig vertellen hoeveel co2 ik moet toevoegen voor een 50 L aquarium. Zitten nog geen vissen in en ik kan mijn water pas over 4 weken laten testen.. Dus ik moet het op de gok doen.. Weet iemand hier hoeveel dit ongeveer is?

Daar is niet zomaar een andwoord op te geven daar er veel variabelen een rol spelen.
Zelf gebruik ik voor bakjes tot 60 liter een omgekeerd bakje in de maat 8x3x2,5 cm(dennerle topper) wat bij mij veilig genoeg is en de planten goed laat groeien.

3BsVTYa-KI2z5ysW9WABB5YPNNHLvTGS.jpeg

Micranthemum micranthemoides doet het bij prima onder normale belichting (24 watt kleur 840(aqua60).
Voedingsbodem niet noodzakelijk wel goede plantenvoeding gebruiken.

succes.
grt. koos.

Dat hangt van veel factoren af zoals de verlichting en het aantal planten en hoeveel co2 planten verlangen in je bak. Vaak gaat men uit van een omgekeerd bakje met een oppervlak van 1% van de bodem, maar dat kan ook vaak afwijken nog.
Is meer een kwestie van uitproberen denk ik.

Ja dat wist ik inderdaad al. Ik heb geen idee wat ik ermee moet, met hoeveel zullem jullie ongeveer aanbevelen te beginenn?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan