Wat is er nieuw

micro aaltjes kweken

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
59
Zijn er mensen die weleens micro aaltjes op oud koffiedik en pils hebben gekweekt??
Ik las dat je opgedroogd oud koffiedik moet nemen en dan daar een scheutje pils op en klaar is kees.
Klopt dit en werkt het ook??
En zo ja, wat is een scheutje?? Moet de gehele koffiedik vochtig zijn of onder de pils staan??

Ik kweek ze nu op havermout/brinta, maar dat gaat stinken he.

kweek je al tubifex?
veel makkelijker.

ik heb voor mijn kleine visjes (baby's) azijnaaltjes
dat is helemaal makkelijk
maar jij zal het wel als gewoon voer willen gebruiken dus dan hebben die zeker geen zin 😛

Jij gebruikt toch Senseo-pads John hahahaha.
Koffie en bier, klinkt wel verleidelijk.

Azijnaaltjes heb ik voor je trouwens !!!

Ha ha koffie en bier. Ik drink niet beste Aad 😀
Geen alcohol in ieder geval. Ja ik heb ook de azijn aaltjes maar die zijn als gewoon voer zoals ik ook al lees niks. Toch geef ik ze af en toe voor de jongen. Ook kweek ik artemia en die voer ik dagelijks aan de slakkenhuischicliden die met jongen zitten.
Maar ja die micro aaltjes leken me makkelijker en las toevallig over de koffie en pils. Maar weinig mensen hebben die methode toegepast geloof ik dus.

Ik geef ook de andere vissen af en toe wat artemia naast het diepvriesspul. Tubifex kweek ik niet nee.
Ik vind de azijnaaltjes ook niet echt wat voor de grote vissen.
Dus die gebruik ik icm de artemia als er jongen zijn.

Nou ik neem eerst maar :koffie:.

Edit: het nadeel van de micro aaltjes in havermout is dat je het niet helemaal schoon kan voeren. Vandaar dat ik aan de optie koffie en pils dacht. Weet niet eens meer op welke site dit stond.

jessicapilon zei:
Edit: het nadeel van de micro aaltjes in havermout is dat je het niet helemaal schoon kan voeren. Vandaar dat ik aan de optie koffie en pils dacht. Weet niet eens meer op welke site dit stond.

Oud topic, maar wel nog relevant denk ik 😉

Zelf heb ik nu een kweekje op brood met water, loopt als een trein.
Ben er net mee begonnen en vraag me af hoe je dat dan het beste kunt voeren aan de vissen.
Het grut is zo klein, nauwelijks werkbaar, nu veeg ik ze van de rand met een zachte kwast in een klein bakje, en dan geef ik het gewoon aan de vissen.. met dus wat resten troep denk ik zo.
Is dat erg?

Dat zijn restjes brood denk ik. Op zich kan dat geen kwaad tenzij het schimmel is denk ik. Heb je ook een foto want ik heb dit nog nooit gezien op deze manier.
Ik deed het met havermout en vond dat helemaal niks dus.

De ent waarmee ik begon was gekweekt op havermout met water en was precies dezelfde substantie als ik heb met brood (+ beetje gist), stinkerig en niet lekker zeg maar.
Ik kies ervoor omdat het makkelijk is en de eendjes al genoeg krijgen 😉

Die stank kan ik wel hebben maar vraag me af hoe je dat schoon moet voeren, en of dat wel zo belangrijk is.

Je kan dus ook brood met bier doen of havermout met wat bier en een tip om de aaltjes eruit te krijgen Is een koffiefilter erboven leggen en dan na verloop van tijd zitten de aaltjes erbovenop 😉 zo heb ik dat in het begin gedaan met ook andere wormen.

Ja, zag dat net ook voorbij komen in een filmpje inderdaad.. ga ik binnenkort ook eens proberen.

Ik kweek microwormen op paneermeel en water, en dat stink bijna niet, maar er zijn natuurlijk heel veel recepten. Alleen vind ik het soms onduidelijk of er wordt gepsroken over aaltjes of wormpjes.
Deze PDF vind ik alvast heel erg handig voor de beginner die levend voer wenst te kweken.

KLIKTIEREKIUP

Pol_de_gezzmol zei:
Ik kweek microwormen op paneermeel en water, en dat stink bijna niet, maar er zijn natuurlijk heel veel recepten. Alleen vind ik het soms onduidelijk of er wordt gepsroken over aaltjes of wormpjes.
Deze PDF vind ik alvast heel erg handig voor de beginner die levend voer wenst te kweken.

KLIKTIEREKIUP

prima link hoor :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan