Micro's en macro's toevoegen


Ik heb de nieuwe voeding ook nog niet en gebruik de csm nog maar ben benieuwd hoe de nieuwe bevalt ondanks de duurdere prijs per dosering.
 
Ok Dirk, alleen jammer dat je volgens de gebruiksaanwijzing meer moet toevoegen dan van de oude csm+b.
 
In hoeverre heb je wijzigen in je dosering moeten maken, Dirk qua CSM versus Tenso? Gebruik je de geadviseerde aanvullingen met Magnesiumsulfaat en Kaliumsulfaat ook? En ik ben ook benieuwd of en hoe de verhouding macro's zich wijzigt door deze nieuwe producten.
Ik voeg alleen de magnesium toe. Kalium zit er genoeg in de KNO3.

Ik heb de dosering bepaald met behulp van https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
 
Ik voeg alleen de magnesium toe. Kalium zit er genoeg in de KNO3.

Ik heb de dosering bepaald met behulp van https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
Ok, dank je. Zelf had ik het idee om dus wel magnesium en kalium toe te voegen aan de Tenso om vervolgens de nitraat en fosfaat daaraan te passen, eerst uitgaande van de producent adviezen. Door metingen zou ik dan van daaruit kunnen "finetunen".
 
Bij mij is hij zelfgebouwd op basis van een Arduino.
Ik ben normaal gesproken ook wel van de zelfbouw, maar na een korte zoektocht op Marktplaats dit weekend mag je drie keer raden wat de postbode vanmiddag komt brengen

391C1A17-572B-4EDA-A59C-1E09E0BEAEFB.jpeg
 
Deze kostte me 70 incl verzendkosten. Maar ja, Marktplaats, dus geen garantie. Altijd een risicootje... Geen idee wat zoiets nieuw kost, niet naar gekeken.
 
Voor 30 euro meer heb je nieuw met garantie
Schermafdruk op 2019-02-25 11-37-05.png

Zou zelf het risico niet lopen met dit soort spul van marktplaats zeker niet met zon prijsstelling van het gebeuren
Maar das aan ieder voorbehouden
 
Ja inderdaad, ik had even beter moeten kijken. Iets meer 'research' doen voortaan... Maar ik laat uiteraard hier weten (of in mijn eigen topic) hoe het werkt of niet werkt.
 
Zucht.... ik geef het op...
Je hebt helemaal gelijk. Maar zoals ik al zei: ik had meer om me heen moeten kijken voordat ik op de MP advertentie reageerde. Lesje voor de volgende keer... Maar ik ga er nu nog even van uit dat ik een goed werkend apparaat in m'n bezit krijg. Indien dat niet zo is, zal ik ook zo eerlijk zijn om daar melding van te maken.
 
Ja ik zie het nu, zijn die apparaatjes betrouwbaar?

Ik zat ook te kijken naar een Arduino, werken de losse pompjes daar rechtstreeks op, of heb je er nog iets bij nodig?
 
Ja ik zie het nu, zijn die apparaatjes betrouwbaar?

Ik zat ook te kijken naar een Arduino, werken de losse pompjes daar rechtstreeks op, of heb je er nog iets bij nodig?
Die Jebaeo's staan bekend als goede doseerders voor een reëele prijs.
Je bent een Arduino, een Uno is voldoende, en een motorshield nodig en uiteraard de pompjes. Ik heb het ding voor zo'n20 euro gebouwd. Daarbij vertel ik dat ik een Nextion touchscreen gebruik die ik nog had. Maar je kan ook werken met een LCD schermpje. Oh, en natuurlijk allerlei verbinding kabeltjes. Dan zal je rond de 25 euro uitkomen, denk ik.
 
Dank je, ik zal mijzelf er is in verdiepen, het programmeren is goed te doen?

Of misschien toch een Jebaeo, dan ben ik in één keer klaar, 2 pompjes heb ik genoeg aan.
 
Dank je, ik zal mijzelf er is in verdiepen, het programmeren is goed te doen?

Of misschien toch een Jebaeo, dan ben ik in één keer klaar, 2 pompjes heb ik genoeg aan.
C+ is de taal die gebruikt wordt voor een Arduino. Als je iets weet is het gemakkelijk om te zeggen, "het is te doen", maar gelukkig is er heel veel te vinden op het internet van mensen die al zo'n programma gemaakt hebben. Omdat alles opensource is ben je vrij om van iedereen te nemen wat je kan gebruiken. Je bent Library's nodig, bijvoorbeeld voor het motorshield. Maar ook die hoef je ook niet zelf te maken, kan je gewoon downloaden. Zelf heb ik, zoals je hierboven al kon lezen gewerkt met Nextion. Dat is geen opensource, daarvoor heb ik dus aanpassingen in mijn programma moeten maken maar als je een LCD schermpje, het liefst vierregelig, gebruikt is dat probleem ook van de baan.
 
Oké, thanks for the info, ik zal eens even gaan rondneuzen, mocht het mijn pet te boven stijgen koop ik wel een kant en klaar setje:D
 
Oké, thanks for the info, ik zal eens even gaan rondneuzen, mocht het mijn pet te boven stijgen koop ik wel een kant en klaar setje:D
Opzich zijn er zat kant en klaar diy oplossingen met een stap voor stap handleiding, Google maar eens op “arduino dosing” of iets wat erop lijkt iedereen noemt het weer anders
 
of je doseert zoals je altijd al deed
Ja dat kan ook, maar ik wil nu wat vaker in de week doseren, dus dan is zo'n pompje wel handig.
4 x micro en 3 keer macro, dus iedere dag moet ik dan een fles en de spuit pakken, gedoe allemaal:D
 
Ja dat kan ook, maar ik wil nu wat vaker in de week doseren, dus dan is zo'n pompje wel handig.
4 x micro en 3 keer macro, dus iedere dag moet ik dan een fles en de spuit pakken, gedoe allemaal:D
7 soorten bemesting? Dan kan je uit de voeten met een Jebao DP4 en Jebao DP4 s (slave).
 

Terug
Bovenaan